ŞtiriTehnologie

Apple bate Facebook și Google în reclame online

Emilian Padureanu 06/09/2022

Sondajul „cota portofelului” a fost lansat marți (6) , care măsoară cheltuielile globale ale dezvoltatorilor de aplicații pentru publicitatea online. Dezvoltat de compania Appsumer, instrumentul a dezvăluit că Apple a câștigat putere în sector, în timp ce duopolul absolut Google-Facebook alunecă.

Pe baza  unei analize a bugetelor publicitare online de la peste 100 de companii diverse de aplicații pentru consumatori , sondajul a concluzionat că creșterea Apple este o consecință a lansării în iunie 2021 a App Tracking Transparency (ATT) , o caracteristică care permite utilizatorului să definească ce aplicație își pot monitoriza sau nu activitățile.

Potrivit directorului general al Appsumer, Shumel Lais, „Unul dintre lucrurile cu adevărat interesante este că limitările de măsurare ATT care sunt plasate pe o rețea mai largă nu există în același mod pentru Apple”. Cu asta, explică analistul, Apple ajunge să câștige puțin mai multă vizibilitate/avantaj în alte canale pe iOS.

Comparație între adoptarea agenților de publicitate

Sursa: Appsumer/Disclosure.Sursa: Appsumer

În „fotografia” lansată de Appsumer cu cota portofelului – un concept care măsoară cât de mult captează companiile din bugetele clienților lor – Google încă domină, cu 34%. Facebook rămâne pe locul al doilea cu 28%, Apple pe locul trei cu 15%.

În partea de jos a tabelului, TikTok (3%) și ATT l-au depășit pe Snap, care are 2%. Deși a lăsat Snap în urmă, rata de adoptare a TikTok a scăzut cu aproape 7 puncte procentuale, unii dezvoltatori încă „testând” anunțurile pe platforma video scurtă. Amazon nu face parte din această listă pentru că nu este o platformă pentru dezvoltatori.

În ceea ce privește Facebook, explică Lais, particularitățile sale permit platformei să aibă în continuare oportunități. Atât de mult încât ponderea sa în portofel a crescut cu 4 puncte, ajungând la 28% în trimestrul IV, cu „semne de revenire”.