Facebook în cădere liberă în rândul tinerilor, în beneficiul YouTube și TikTok

Facebook a fost conștient de multă vreme de problema sa de hemoragie a utilizatorilor din grupele de vârstă mai tinere și de-a lungul anilor a pus în aplicare diverse inițiative pentru combaterea acesteia. Dar se pare că nu le face prea bine, cel puțin conform unui sondaj realizat de Pew Research Center. Cea mai îngrijorătoare cifră este că adolescenții americani (între 13 și 17 ani) care spun că folosesc rețeaua de socializare a Meta , chiar dacă doar ocazional, au scăzut de la 71% în 2014 la doar 32% astăzi .

Este corect să observăm că sondajul se referă numai la Statele Unite și că eșantionul include 1.316 persoane. Cu toate acestea, apar multe detalii interesante: între timp, YouTube este practic omniprezent, cu până la 95% de feedback-uri pozitive, iar apoi observăm creșterea amețitoare a TikTok, care se află deja pe a doua poziție la 67%, depășind pietre de temelie precum Instagram (62%) și Snapchat (59%), care oricum sunt în creștere față de 2014 (au fost la 52 și respectiv 41%).

1053721

Scădere și pentru Twitter și Tumblr, care de la 33 și 14% au trecut la 23 și 5%. Pentru Twitch, WhatsApp și Reddit nu există date anterioare de comparat, dar cifrele nu sunt deosebit de mari – vorbim de 20, 17 și respectiv 14%. Această pătrundere slabă pe piață a WhatsApp este emblematică pentru a sublinia diferențele cu piața noastră , în care aplicația de mesagerie (deținută și de Meta, în mod ironic) este practic omniprezentă și ajută la contextualizarea inițiativei Google de a promova protocolul RCS , într-o piață în care răspândirea iPhone-urilor și, în consecință, a iMessage / FaceTime este foarte mare.

Autorii studiului notează alte câteva date demne de remarcat . Pentru început, există o diferență distinctă între „obiceiurile băieților în comparație cu obiceiurile fetelor: primii tind să folosească mai des YouTube, Twitch și Reddit, în timp ce femeile din urmă preferă TikTok, Snapchat și Instagram. Etniile hispanice și negre tind să folosească mai multe TikTok, Instagram, Twitter și WhatsApp decât cele albe.

Aproximativ 35% dintre utilizatorii celor cinci platforme principale spun că le folosesc cu o frecvență „aproape constantă” (doar 2% spun același lucru pentru Facebook), dar, în general, puțin peste jumătate dintre respondenți cred că folosesc rețelele sociale pentru o cantitate rezonabilă.

Există, de asemenea, un echilibru aproape perfect între cei care cred că ar fi greu să le abandoneze complet și cei care cred că ar fi ușor, cu un ușor avantaj în favoarea primului grup (54% față de 46%). În ceea ce privește internetul în general, însă, aproape jumătate dintre cei intervievați spun că îl folosesc „aproape constant”. Acest procent crește dacă luăm în considerare grupurile etnice negre și hispanice.

În general, toate cele trei categorii principale de dispozitive potrivite pentru consumul de social media (smartphone-uri, computere desktop sau laptop, console de jocuri video) sunt accesibile pe scară largă cu smartphone-ul care în câțiva ani a devenit practic omniprezent (de la 73 la 95%) .

# Tânăr craiovean pasionat de travel, filme & seriale și noutăți din domeniul tehnologiei.

Lasă un comentariu

Share to...