Hyundai și Toyota interzise să facă publicitate în Marea Britanie din cauza informațiilor înșelătoare privind timpul de încărcare

Hyundai și Toyota

Într-o lovitură neașteptată pentru Hyundai și Toyota, cele două companii producătoare de automobile nu mai au voie să își promoveze produsele prin intermediul publicității în Regatul Unit. Organismul britanic de supraveghere a publicității a interzis campaniile de promovare ale Toyota și Hyundai, pe motiv că acestea au exagerat viteza de încărcare a mașinilor electrice și au indus în eroare consumatorii cu privire la disponibilitatea punctelor de încărcare rapidă din Marea Britanie și Irlanda.

Informațiile false din reclame au fost principalul motiv al interdicției. De exemplu, Toyota afirma că vehiculul său electric bZ4x poate fi încărcat la 80% în aproximativ 30 de minute, datorită unui sistem de încărcare rapidă de 150 kW. De asemenea, Toyota susținea că șoferii pot „găsi cu ușurință puncte de încărcare rapidă în mai multe locații publice”, în special în zonele unde „șoferii au cel mai mare nevoie de ele”.

În cazul Hyundai, compania anunța cu surle și trâmbițe pe site-ul său, în prezența jucătorilor de la Chelsea, că Ioniq 5 poate fi încărcată de la 10% la 80% în 18 minute, utilizând un încărcător de 350 kW.

Cu toate acestea, mai mulți șoferi au reclamat la Advertising Standards Agency că aceste afirmații nu erau corecte. Producătorii auto au recunoscut în cele din urmă că aceste cifre au fost obținute în condiții perfecte și nu pot fi atinse în toate situațiile. De asemenea, afirmațiile privind ușurința găsirii și utilizării încărcătoarelor rapide de curent continuu în întreaga Marea Britanie au fost contestate.

Se pare că Toyota și-a bazat declarațiile privind disponibilitatea încărcătoarelor pe un serviciu numit Zap Map, care indică locația punctelor de încărcare, dar nu filtrează locația exactă a încărcătoarelor de 150 kW. Distribuția stațiilor pare să fie într-adevăr inegală, deoarece există 419 încărcătoare pe 134 de locații în Marea Britanie, dar doar șapte în Scoția, două în Țara Galilor și niciuna în Irlanda de Nord.

Decizia Advertising Standards Agency de a interzice publicitatea acestor două companii de automobile în Marea Britanie reprezintă o măsură importantă în protecția consumatorilor și în asigurarea transparenței în domeniul mașinilor electrice. Este de așteptat ca Hyundai și Toyota să revizuiască și să ajusteze strategiile lor de marketing pentru a evita astfel de probleme în viitor.

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...