O bună comunicare la locul de muncă este esențială pentru bunul mers al oricărei afaceri. Un mediu care încurajează comunicarea deschisă, sinceră și clară creează o plasă de siguranță pentru explorarea ideilor creative necesare inovației.
Atunci când angajații sunt încurajați să se mândrească cu ceea ce fac, sunt motivați să facă tot posibilul să obțină rezultate excepționale în cadrul organizației, își vor dori să lucreze astfel încât afacerea să crească, iar clienții să fie mulțumiți de brandul lor.
Totul este posibil prin participarea la un training de comunicare, menit să ajute angajații să înțeleagă faptul că au un rol cheie în cadrul organizație și că doar comunicând vor putea contribui la evoluție și generarea unei schimbări în bine.
Astfel, angajații care înțeleg care e rolul lor în dezvoltarea companiei încep să conștientizeze că au un loc de muncă grozav, ceea ce pe termen lung poate ajuta angajatorul să atragă și să mențină oameni valoroși în cadrul organizației.
Să aruncăm o privire la câteva dintre motivele pentru care merită dezvoltate abilitățile de comunicare ale celor care lucrează în cadrul unei organizații.
9 motive pentru dezvoltarea abilităților de comunicare
- O implicare mai bună
O comunicare mai bună are ca rezultat o mai mare implicare a angajaților, care este un aspect cheie în creșterea productivității angajaților și menținerii oamenilor valoroși. Indică faptul că angajații sunt contributori cheie și că organizația îi apreciază pentru abilitățile și experiența lor unică. Cu alte cuvinte, contribuția lor face cu adevărat diferența.
- Moral crescut
Angajații nemulțumiți sunt mai puțin productivi atunci când sunt la birou și adesea au un impact negativ asupra productivității altor angajați atunci când aceștia sunt prezenți. Cu toate acestea, atunci când un angajat înțelege exact ce trebuie să facă și ce rol joacă în succesul general al echipei, este plin energie și mândru de activitatea pe care o desfășoară. Ideile îi vin cu ușurință, entuziasmul său crește și la fel se întâmplă și cu calitatea muncii sale. Comunicarea eficientă dintre manageri și membrii echipei încurajează, de asemenea, fluxul de idei noi.
- Productivitate îmbunătățită
Tehnicile de comunicare mai bune îi ajută pe angajați să-și înțeleagă mai bine rolurile, ceea ce contribuie la reducerea greșelilor și la îndeplinirea corespunzătoare a sarcinilor lor. Astfel, sunt mai productivi și mai puțini stresați.
- Mai puțină ambiguitate
Puține lucruri provoacă mai multă frustrare și anxietate la locul de muncă decât angajații care nu știu ce se așteaptă de la ei. Neînțelegerea rolurilor care le sunt atribuite poate crea confuzie în rândul angajaților, ceea ce îi poate determina să refacă ceea ce li s-a dat de făcut.
- Schimbări reduse în cadrul organizației
De la relații cu clienți până la personalul tehnic senior, experiența este egală cu valoarea pentru clienți și pentru companie. Și nicio organizație nu vrea să irosească costurile uriașe ale recrutării și formării angajaților buni, iar apoi să-i lase să plece.
6. O loialitate crescută
Pe termen mai lung, păstrarea acestor angajați timp de mulți ani poate consolida o baza solida a companiei și influența performanța acesteia. Multe locuri de muncă necesită ani de activitate înainte ca un angajat să capete suficientă experiență pentru a contribui la inovație, pentru a rezolva problemele critice ce pot să apară în cadrul organizației și pentru a deveni parte a echipei de leadership. Modul în care se simte un angajat într-o companie influențează gradul de loialitate față de aceasta.
7. O mai bună colaborare
Mulți dintre angajații de astăzi lucrează adesea în echipe. De asemenea, se folosesc tehnologii care dau posibilitatea membrilor echipei de a lucra de la distanță, adică nu în același birou, în aceeași clădire sau chiar în aceeași țară. În prezent, oamenii lucrează din ce în ce mai mult de la distanță, luând parte la ședințe audio/video. Această schimbare prezintă noi provocări în procesul de comunicare, ceea ce înseamnă că managerii pot facilita colaborarea ajutând grupurile să comunice eficient atunci când folosesc cele mai noi tehnologii de comunicare.
8. Mai puține conflicte la locul de muncă
Multe conflicte sunt cauzate de un mod eronat de comunicare. Comunicarea deficitară poate crea relații precare sau chiar medii de lucru ostile. Crearea unei comunicări clare poate preveni neînțelegerile între colegii dintr-o organizație. Aceasta include perfecționarea stilurilor de comunicare care se concentrează pe ascultarea celorlalți, empatie și luarea în considerare a diferențelor individuale.
9. O mai mare motivație
Psihologii au descoperit că dacă oamenii nu înțeleg „de ce-ul” unui concept, își vor aminti mai greu de el.
Același lucru este valabil și pentru multe aspecte ale vieții profesionale a oamenilor. În calitate de manager, o abilitate cheie de comunicare este auzirea „de ce-ului”, urmată de un „pentru că”. Această abordare poate ajuta la motivarea angajaților.
Și asta nu e tot. Îmbunătățirea abilităților angajaților contribuie la crearea unui brand de angajator puternic, lucru care ajută angajatorii să atragă noi oameni talentați și, bineînțeles, să îi păstreze pe termen lung.
Orice companie care dorește să evolueze și să-i facă angajați mândri de activitatea pe care o defășoară în cadrul ei, înțelege necesitatea desfășurării unei campanii de employer branding.
Apropo, voi ce faceți pentru reactivarea sentimentului de mândrie în rândul angajaților? Cum vă motivați angajații? Ce tehnici folosiți pentru eliminarea conflictelor sau a burnout-ului?
Descoperă mai multe la Geeki.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.