Google a anunțat o colaborare cu cercetători pentru a studia modul în care dispozitivele mobile de zi cu zi ne pot afecta sănătatea mintală, cu scopul de a înțelege mai bine impactul pe care smartphone-urile îl au asupra vieții noastre.
Centrul pentru Sănătatea Mintală Digitală de la Universitatea din Oregon tocmai a lansat un nou studiu de bunăstare digitală care colectează date folosind „tehnologia de detectare pasivă și continuă ” pe smartphone-ul Android și de pe ceasul Fitbit prin aplicația Google Health Studies.
Scopul studiului este de a vedea cum oamenii își folosesc de fapt telefoanele și cum le afectează bunăstarea . Această cercetare poate chiar, în timp, să ajute companiile să proiecteze produse mai bune. Un studiu al Mozilla, de exemplu, a dezvăluit că aplicațiile dedicate sănătății mintale reprezintă un pericol real pentru confidențialitatea ta.
Datele din aplicatia Google sunt colectate pentru studiu
Potrivit informațiilor furnizate de Google, cercetătorii folosesc aplicația Google Health Studies deoarece permite colectarea de date foarte precise referitoare la utilizarea smartphone-urilor. Într-adevăr, în alte studii, cercetătorii le cer respondenților să urmărească și să raporteze propria lor utilizare a aplicației, o metodă care poate fi mai puțin precisă decât și-ar dori cercetătorii.
Cercetătorii speră că această abordare bazată pe date reale colectate de Google Health Studies le va permite să descopere relații pe care alte studii nu le-au putut stabili, cum ar fi modul în care timpul petrecut privind un ecran afectează de fapt somnul. Cercetătorii doresc, de asemenea, să afle ce elemente dăunătoare ale smartphone-urilor noastre pot fi controlate și atenuate fără a fi nevoie să renunțe la beneficii.
Din fericire, posesorii de smartphone-uri Android nu sunt înscriși automat în acest proiect de cercetare. Doar adulții din Statele Unite cu un smartphone Android capabil să desfășoare activități zilnice normale fără asistență se pot înregistra pentru a participa la sondaj. Aceasta este o participare voluntară, iar datele colectate sunt folosite doar în scopuri de cercetare, nu de publicitate.