Nintendo lucrează deja la următoarea sa consolă, care ar urma să fie lansată în a doua jumătate a anului 2024, potrivit unor surse care au vorbit cu site-ul de știri Video Games Chronicle. Hardware-ul de dezvoltare pentru noua consolă se află deja în mâinile unor dezvoltatori terți, care se pregătesc să creeze jocuri pentru noua platformă.
Sursele au confirmat și fereastra de lansare din 2024, care a fost menționată anterior de un raport al Nikkei Asia la începutul acestui an. Acel raport susținea că Nintendo plănuiește să lanseze noua consolă după primăvara lui 2024.
Video Games Chronicle susține că a aflat și câteva detalii despre succesorul Switch. La fel ca Switch, noua consolă va fi portabilă și se va putea conecta la un televizor. Totuși, două dintre sursele site-ului au sugerat că Nintendo va opta pentru un ecran LCD, pentru a reduce costurile de producție. Asta ar însemna că noua consolă ar fi inferioară ultimului model de Switch dintr-un punct de vedere, cel al calității ecranului.
Motivul pentru care Nintendo vrea să țină costurile sub control este legat și de nevoia de a include mai mult spațiu de stocare în dispozitiv, deoarece upgrade-urile la alte componente interne, cum ar fi CPU, GPU sau memoria RAM, vor ridica ștacheta în ceea ce privește valorile de producție, ducând la dimensiuni mai mari ale jocurilor. Nu este neobișnuit ca un singur joc pentru PlayStation 5 sau Xbox Series X|S să ocupe mai mult spațiu decât cel cu care vine orice Switch în prezent, deși spațiul de stocare al Switch-ului poate fi extins cu carduri microSD.
Sursele au mai spus și că noua consolă va avea un slot pentru cartușe, permițând lansarea fizică a jocurilor. Asta nu era o certitudine, având în vedere tendința spre achizițiile digitale pe majoritatea platformelor de gaming din ultimii ani.
Raportul spune că nu este clar dacă noua consolă va fi compatibilă cu jocurile de pe Switch, dar conducerea Nintendo a dat de înțeles într-un apel financiar de la începutul anului că se gândește la modalități de a păstra baza de utilizatori a Switch-ului când va trece la generația următoare. Unii analiști și publicații au interpretat asta ca un indiciu că succesorul Switch-ului ar putea fi compatibil cu jocurile vechi.
Switch-ul a fost lansat acum peste șase ani, în martie 2017, dar a depășit cu mult predecesorul său, Wii U, în ceea ce privește vânzările și continuă să aducă venituri solide din software pentru Nintendo. Vânzările de hardware au încetinit însă, iar PlayStation 5 al Sony l-a depășit pe Switch recent.
Lansarea în mijlocul ciclului consolelor Sony și Microsoft ar fi în concordanță cu strategia anterioară a Nintendo. Putem să ne așteptăm ca succesorul Switch-ului să ofere mai puțină putere de procesare și o fidelitate mai scăzută decât PlayStation 5 sau Xbox Series X|S, având în vedere că Nintendo vrea să mențină prețul scăzut, astfel încât o gamă largă de familii să își poată permite să cumpere consola, și având în vedere constrângerile unui dispozitiv portabil.
Țintind o specificație grafică mai mică, Nintendo reduce și costul în bani și în resurse umane de a dezvolta jocuri noi pentru Switch față de echipele uriașe care fac jocuri spectaculoase pentru consolele mai puternice, îmbunătățind potențial marjele de profit ale software-ului propriu și permițând dezvoltatorilor săi să continue să facă jocuri după procese similare cu cele pe care le-au folosit înainte.
Nu au existat însă până acum scurgeri de informații sau rapoarte credibile despre puterea de procesare relativă a succesorului Switch-ului. O zvon răspândit care a circulat acum câțiva ani despre un “Switch Pro” cu țintă 4K s-a dovedit a fi o greșeală de interpretare a planurilor Nintendo de către jurnaliști sau sursele lor, deoarece produsul care a fost lansat în cele din urmă a fost doar Switch OLED, care a combinat componentele existente ale Switch-ului cu un ecran mai mare și de calitate superioară.