După o analiză a pieței telefoanelor, Samsung și Apple au redus producția de masă a telefoanelor lor.
Dar nu sunt singurii. Xiaomi, Vivo și OPPO urmează aceeași strategie. Totul pentru a vinde unitatile pe care le mai au in stoc si pentru a evita ca pe rafturile magazinelor sa se “blocheze”.
Încetinirea pieței telefoanelor obligă marile companii să reducă producția
Principalele mărci de smartphone-uri, în care sunt incluse Apple și Samsung, au redus producția de echipamente. Potrivit mai multor analiști de piață, încetinirea creșterii economice globale, combinată cu factori precum războiul dintre Rusia și Ucraina, afectează piața smartphone-urilor, care anul acesta va înregistra o scădere cu 6,8% a unităților vândute la nivel mondial.
Deși previziunile de vânzări globale pentru 2023 sunt mai optimiste, 2022 va fi marcat de o scădere a pieței smartphone-urilor. Și, așa cum ar trebui, universul Android va fi cel care va înregistra o scădere mai accentuată.
Principalele trei mărci chineze cu modele Android – Xiaomi, OPPO și Vivo – înregistrează pierderi anuale de aproape 20%. Pentru a evita să aibă prea multe unități în stoc, producătorii de smartphone-uri își reduc producția de unități.
Apple a redus producția de modele iPhone 14 și iPhone 14 Plus, concentrându-și eforturile pe linia celor mai căutate modele, iPhone 14 Pro și 14 Pro Max.
La rândul său, Samsung, conform rapoartelor publicate anterior, a redus și producția la principala sa unitate de producție, situată în Vietnam. Potrivit unor surse, producția în aceste unități reprezintă acum doar 50% din unitățile puse la dispoziție la nivel mondial.
Această strategie urmărește să împiedice mărcile să acumuleze prea multe unități în stoc. Potrivit rapoartelor publicate de Strategy Analytics Wireless Smartphone, în noiembrie 2022 Samsung a fost marca care a vândut cele mai multe echipamente, urmată la scurt timp de Apple, cu Xiaomi pe locul trei.
Analisti sunt optimisti pentru 2023
Deși în 2022, mărcile de smartphone-uri vor fi marcate de declinul acestei piețe și de scăderile abrupte ale vânzărilor globale, analiștii sunt mai optimiști pentru anul viitor.
Se estimează că până în 2022, vânzările globale de smartphone-uri vor ajunge la 1,26 miliarde de unități vândute la nivel mondial. Dacă prognoza este confirmată, aceasta este o scădere de 6,8% an la an.
Dar analiștii prevăd că vânzările vor crește anul viitor. Conform previziunilor avansate până acum, este de așteptat ca în 2023 să fie vândute la nivel global 1,327 miliarde de unități, ceea ce ar însemna o creștere anuală de 5,2%.