Miercuri, Sony a organizat un eveniment online pentru a dezvălui oficial PS5, noua consolă din familia PlayStation. Emisiunea a adus conținutul planificat pentru GDC, care a fost anulat din cauza coronavirusului. Acum, în sfârșit, putem vedea totul despre aspectele tehnice al luie PlayStation 5.
Verificați primele specificații tehnice:
- CPU: 8x Zen 2 la 3,5 Ghz (frecvență variabilă)
- GPU: 10.28 TFLOP, 36 CU (unități de calcul) la 2,23 GHz (frecvență variabilă)
- RAM: 16 GB DDR6
- Arhitectură GPU: RDNA 2 personalizat
- Lățime de bandă: 448 GB / s
- Stocare: SSD personalizat de 825 GB
- IO: 5,5 GB / s (brut), tipic 8-9 GB / s (comprimat)
- Stocare extensibilă: SSD NVMe și intrare HDD prin USB
- Player: unitate Blu-ray 4K UHD
PS5 vs Seria Xbox X
Pe lângă aceste specificații, Sony a confirmat și faptul că PS5 va avea o nouă tehnologie audio 3D și un mediu extrem de prietenos pentru dezvoltatori. În plus, este demn de menționat că atât GPU cât și ceasul CPU sunt variabile. În comparație, PS5 ajunge mai slab decât Xbox Series X la putere brută, deoarece are 10.28 Teraflops (față de 12.1 Teraflops de pe consola Microsoft).
Cu toate acestea, PlayStation 5 depășește specificațiile pentru lățimea de bandă a lui Xbox Seriex X. PS5 poate citi 5,5 GB pe secundă de date pure și 8 până la 9 GB date comprimate pe secundă, în timp ce Xbox Series X face acest lucru la 2,5 GB / s, respectiv 4,8 GB / s.
Viteza de citire a memoriei RAM variază, de asemenea, între cele două console. În timp ce Xbox Series X pariază pe 16 GB de viteză variabilă GDDR6, se pare că PS5 are 16 GDRR6 de viteză constantă. Seriex X aduce 10 GB RAM cu o citire de 560 GB pe secundă și 6 GB cu o citire de 336 GB pe secundă. În schimb, memoria RAM a lui PS5 are o consistență de 448 GB pe secundă.
Xbox Series X are o viteză fixă de 3,8 GHz, în timp ce PS5 aduce același procesor cu 3,5 GHz, dar variabil. GPU urmează același principiu.
De ce să folosești mai puțin Teraflops?
Potrivit lui Mark Cerny, Sony a optat pentru ceasuri mai mari din mai multe motive. Potrivit inginerului, viteze mai mari cu mai puține unități de calcul garantează rezultate mai bune în mai multe funcționalități GPU. În plus, completarea triunghiurilor pentru redarea pe mai multe unități de calcul în același timp nu este foarte eficientă, potrivit Cerny.
Inginerul și-a continuat discursul în timpul evenimentului online și a explicat că nu este vorba despre Teraflops și că există o strategie definită pentru PS5. Printre ele, există un consum de energie mai mic, care, în consecință, se încălzește mai puțin și face mai puțin zgomot. Pentru a compensa toate acestea, ceasurile sunt încă variabile și se pot adapta nevoilor de redare ale jocurilor.
Ray Tracing pe PS5
Sony a dezvăluit până acum câteva lucruri despre Ray Tracing, dar consola va susține tehnologia, în special în tehnologiile audio 3D. Conform Digital Foundry, Ray Tracing va avea o accelerare hardware, dar spre deosebire de Xbox Series X.
Potrivit vehiculului, tehnologia Ray Tracing va fi mai asemănătoare cu următoarea generație de GPU AMD și va fi complet integrată în GPU, adică fără un bloc extern care este dedicat funcției (cum este cazul Xbox Series X). Potrivit lui Mark Cerny, este posibil să se efectueze urmărirea de raze de înaltă calitate la costuri extrem de mici.
Tempest 3D Audio Tech: sunetul 3D al PS5
Mark Cerny a dezvăluit și câteva detalii despre noua tehnologie proprie Sony, Tempest 3D Audio Tech, noua funcție audio 3D a PlayStation 5. În spusele inginerului, consola PlayStation de nouă generație va avea un procesor dedicat cu un algoritm creat. de Sony pentru a revoluționa sunetul pentru jocuri.
Potrivit Cerny, capacitatea Tempest 3D Audio Tech depășește capacitatea de sunet 3D a PSVR, care în prezent poate detecta 5.000 de surse audio. Nu numai că algoritmul calculează de unde provine, ci provine și dintr-o zonă mai mare, dimensiunea undei sonore și propagarea sa prin spațiul în care se mișcă.
Potrivit Sony, va fi posibilă testarea rezultatelor acestei tehnologii chiar și în căștile obișnuite.
PlayStation 5 nu are încă data de lansare sau prețul stabilit, dar este de așteptat să ajungă la sfârșitul anului 2020 împreună cu Xbox Series X.