Seria iPhone 14 a fost lansată de Apple în luna septembrie a acestui an și a introdus împreună cu astea un nou sistem de urgență care permite utilizatorilor să ceară ajutor prin satelit în cazul în care nu există semnal de telefonie mobilă sau de internet. Joia trecută, compania a oferit mai multe informații despre modul în care va funcționa acest serviciu și despre investițiile făcute pentru a-l face posibil. Serviciul este programat să devină disponibil la sfârșitul acestei luni în Statele Unite și Canada.
Cea mai mare parte din cele 450 de milioane de dolari investite recent de Apple a mers către compania americană de comunicații prin satelit Globalstar, care are facilități în SUA. Cu această investiție, Globalstar își va putea îmbunătăți rețeaua de sateliți și stații. În plus, 300 de utilizatori ai serviciului lor au garantat asistență din partea Apple.
Dacă aveți cel mai recent iPhone de la Apple, puteți utiliza sistemul de urgență prin satelit al acestuia, care funcționează în spectrul benzilor L și S. Acest lucru este specific telefoanelor mobile care se află sub incidența regulamentelor radio ale ITU. Efectuarea unei solicitări SOS de urgență prin satelit este ușoară – atunci când un utilizator de iPhone face acest lucru, unul dintre cei 24 de sateliți ai Globalstar primește mesajul care apoi alertează autoritățile. Satelitul redirecționează apoi mesajul către unul dintre punctele cheie situate în întreaga lume, care este apoi direcționat către serviciile de urgență care pot trimite ajutor sau către un centru deservit de personalul calificat al Apple.
Cobham Satcom a fabricat antene noi, de mare putere, special pentru Apple, pentru a amplifica semnalele de la sateliți. Toate stațiile Globalstar au aceste antene instalate, iar acestea pot fi utilizate și în aplicația Find My a Apple pentru a localiza un utilizator prin satelit.
Pentru mai multe informații, puteți accesa această pagină a Apple, în care totul este explicat în detaliu.