Google și Yahoo! promit dezabonări mai rapide și mai puțin SPAM

email

Google a anunțat recent o serie de schimbări semnificative în modul în care gestionează e-mailurile de la expeditorii în masă, într-un efort de a reduce spamul și alte tipuri de e-mailuri nedorite. Compania spune că începând cu anul viitor, expeditorii în masă vor trebui să își autentifice e-mailurile, să ofere o modalitate ușoară de dezabonare și să se mențină sub un prag de spam raportat.

Schimbările vor afecta orice expeditor în masă, pe care Google îl definește ca fiind unul care trimite peste 5.000 de mesaje către adrese Gmail într-o singură zi. Aceasta definiție ar putea include practic orice afacere cu o listă de e-mailuri de dimensiuni decente, de la marii comercianți cu amănuntul la companiile mari de tehnologie și chiar la startup-urile mai mici sau la redactorii de newslettere care doresc să se promoveze prin e-mail.

Google susține că deja folosește tehnologia AI pentru a opri mai mult de 99,9% din spam, phishing și malware să ajungă în inboxurile utilizatorilor și blochează 15 miliarde de e-mailuri nedorite pe zi. Însă, pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește, trebuie să se îmbunătățească și apărarea Google pentru sistemul său de e-mail.

3 măsuri importante împotriva SPAM-ului

Pentru început, Gmail se va baza pe o politică introdusă anul trecut, care impune ca e-mailurile trimise către adrese Gmail să aibă o formă de autentificare pentru a valida faptul că expeditorul este cel care pretinde a fi. Această schimbare a fost necesară deoarece mulți expeditori în masă nu își securizează și nu își configurează corespunzător sistemul, ceea ce permite unui spammer să se integreze mai ușor în peisaj. Deși acest lucru a redus numărul de mesaje neautentificate pe care le-au primit utilizatorii Gmail cu 75%, acum Google va impune expeditorilor în masă să își autentifice mai serios e-mailurile în conformitate cu un set de bune practici ce vor apărea până în februarie 2024.

Poate cea mai importantă schimbare este însă aceasta: Google va impune expeditorilor în masă să permită utilizatorilor să se dezaboneze cu un singur click și ca aceste solicitări de dezabonare să fie procesate în termen de două zile.

Mai mult, compania va impune expeditorilor în masă să se mențină sub un prag clar de spam – un lucru ce este o premieră în industrie. Aceasta înseamnă că, dacă suficienți utilizatori marchează e-mailurile unui expeditor ca spam, acesta ar putea să fie blocat din a mai trimite email-uri utilizatorilor.

În aceste eforturi s-a mai alăturat Yahoo!, dar și alte companii ce oferă servicii de email. Împreună, acestea lucrează ca noile politici „de bun simț” să fie adoptate de către întreaga industrie.

Sunt un content writer pasionat de tehnologie cu o experiență îndelungată în blogging și conținut digital. De la liceu, am început să îmi dezvolt abilitățile de scriere prin intermediul unui blog personal și tot de atunci am devenit un cititor avid al noutăților din lumea tehnologiei și a divertismentului. În prezent, îmi place să scriu despre orice ține de software și tehnologie, în special despre cele mai recente inovații și tendințe. Am abilități solide în gestionarea și dezvoltarea de conținut, precum și în promovarea acestuia prin intermediul rețelelor sociale și a altor canale digitale. Sunt pasionat de a explora noi tehnologii și de a traduce complexitatea acestora într-un conținut accesibil și captivant pentru cititori.

Lasă un comentariu

Share to...