ŞtiriTehnologie

Jeff Bezos își va dona cea mai mare parte a averii sale în scopuri caritabile

Jeff Bezos, fondatorul Amazon și cel mai bogat om din lume, a declarat pentru CNN că va dona averea sa de 124 de miliarde de dolari pentru a ajuta la combaterea schimbărilor climatice. El a spus că vrea să își folosească averea pentru a-i sprijini pe cei care încearcă să „unească umanitatea într-un moment de profunde diviziuni sociale și politice”.

Deși nu a mai făcut până acum niciun fel de declarație oficială, Jeff Bezos și-a anunțat public intenția de a-și oferi averea în scopuri caritabile. El a fost criticat pentru că a refuzat să semneze „Giving Pledge” – un document prin care celebritățile și alte persoane cu avere netă mare promit să doneze cea mai mare parte a averii lor unor cauze caritabile. Încă nu este clar când sau cum intenționează Bezos să își distribuie averea.

Declarația lui Jeff Bezos

Sâmbătă, Jeff Bezos s-a întâlnit cu reporterul CNN Chloe Melas la locuința sa din Washington, împreună cu Lauren Sanchez. Cuplul a explicat că se află în procesul de „construire a oportunității de a lăsa acești bani în urmă”. Când a fost întrebat direct de CNN dacă intenționează să își doneze averea, Bezos a răspuns afirmativ și a adăugat că se simte „onorat să poată face parte din această lume”. Potrivit acestuia, unitatea este esențială în lupta împotriva schimbărilor climatice, deoarece este o problemă adesea înrăutățită de politica divizivă și de social media.

Cum vor fi distribuite activele?

Împărțirea averii lui Bezos între membrii familiei sale nu va fi o sarcină rapidă sau ușoară, întrucât fondatorul Amazon nu a oferit detalii concrete despre cum dorește să fie împărțiți banii. Deocamdată, el a pus deoparte 10 miliarde de dolari din averea sa (ceea ce reprezintă aproximativ 8% din averea sa netă actuală) pe parcursul a 10 ani pentru Bezos Earth Fund, pe care Sanchez – partenerul său – îl va co-prezida. Prioritățile fundației sunt reducerea amprentei de carbon a betonului și a oțelului structural, crearea de tehnologii avansate bazate pe date pentru monitorizarea emisiilor și construirea de rezervoare naturale de carbon la scară largă. Printre cele 300 de companii care s-au angajat să își reducă producția globală până în 2040 în sprijinul Acordului de la Paris privind clima se numără și Amazon. Cu toate acestea, în mare parte din cauza promovării pandemice a comerțului electronic, până în 2021, amprenta de carbon proprie a Amazon a crescut minim cu 18%.

Strategia fondatorului Amazon

„Cea mai grea parte este să îți dai seama cum să donezi și să faci bani”, a spus el, sugerând că, deși își donează miliardele, încearcă totuși să își maximizeze profitul. „Nu este ușor. Construirea companiei Amazon nu a fost ușoară. A fost nevoie de multă muncă, de un grup de coechipieri foarte capabili și neobosiți. Mi se pare că Lauren face același lucru, filantropia este foarte asemănătoare.” „Există atât de multe modalități de a dona care se dovedesc a fi ineficiente”, a adăugat el. „Așa că trebuie să te gândești cu atenție și să ai oameni străluciți în echipă.”

Marian Mărian

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare