ŞtiriTehnologie

Mașinile electrice de dimensiuni mari poluează mai mult decât cele pe benzină și diesel. Iată de ce

Uniunea Europeană a decis că, începând cu anul 2035, producătorii de automobile nu vor mai putea comercializa vehicule noi cu motoare cu ardere internă. Se așteaptă ca această decizie să ducă la o consolidare considerabilă a sectorului automobilelor electrice. În acest context, Ademe (Agenția franceză pentru mediu și gestionarea energiei) tocmai a publicat un articol de opinie intitulat: „Mașinile electrice și stațiile de încărcare„.

Agenția afirmă fără menajamente că: „electrificarea vehiculelor este necesară, dar nu suficientă pentru a crea o tranziție completă care să fie benefică din punct de vedere ecologic, social și economic. În plus, vehiculele electrice trebuie să fie prietenoase cu clima, accesibile și să aibă un impact limitat asupra rețelei electrice.”

Se face o distincție între modelele mici și cele mari. Pentru o mașină electrică mică de oraș, amprenta de carbon este recuperată după aproximativ 15.000 de kilometri, dar poate fi recuperată abia după 100.000 de kilometri pentru un SUV electric de top.

Mașinile electrice generează mai puține emisii decât cele pe benzină, dar distincția nu este la fel de simplă în cazul modelelor cu baterii mari (peste 60 kWh). De asemenea, oamenii știu că aceste baterii se bazează pe metale rare, care sunt greu de obținut și care poluează și mai mult. Epuizarea mineralelor se accelerează, ceea ce îngreunează situația pentru operatorii ale căror metode de producere ale bateriilor sunt adesea criticate.

În raportul său, Ademe precizează că „costul energiei electrice pentru parcurgerea a 300 km este în prezent de aproximativ 10 euro pentru o încărcare normală la domiciliu și de 40 de euro pentru o încărcare rapidă, în comparație cu aproximativ 30 de euro pentru un motor cu combustie”.

Ademe subliniază, de altfel, că mașinile electrice nu sunt singurele mijloace noi de transport care ar trebui folosite pentru a compensa interzicerea mașinilor cu motoare cu combustie – trenurile ar putea să fie folosite pentru distanțe lungi. În plus, mijloacelor de transport nepoluante pentru călătorii mai scurte ar fi și mai potrivite, cum ar fi mersul pe jos sau cu bicicleta.

În ceea ce vă privește, intenționați să achiziționați o mașină electrică în viitorul apropiat și, dacă da, ce tip de model preferați? Spuneți-ne în comentarii.

Marian Mărian

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare