Noul Ford Ranger Raptor a fost lansat: vine cu un motor V6 de 284 CP

Noul Ford Ranger Raptor

Dezvoltat de inginerii Ford Performance, noul Ford Ranger Raptor 2023 oferă 284 de cai putere cu noul său motor V6 pe benzină de 3,0 litri. Modelul, ale cărui performanțe off-road au fost și ele îmbunătățite, va intra în vânzare în această vară.

Noua generație 2023 Ford Ranger Raptor a fost prezentată oficial. Dezvoltat de Ford Performance, vehiculul își propune să atingă un echilibru optim între performanță și offroad.

Ce oferă noul Ranger Raptor cu specificatiile sale?

Ford Ranger Raptor versiunea 2023 arată mai musculos decât Ranger-ul standard, așa cum îi spune și numele. Modelul, care îi face cu ochiul fratelui său mai mare F-150 Raptor, pe designul său frontal, are o grilă frontală cu inscripții Ford, un design unic al barei de protecție și o adevărată placă de protecție sub caroserie. Aceasta placa este realizata din otel de inalta rezistenta cu o grosime de 58,4 mm. Există și protecție suplimentară pentru motor și cutie de viteza.

În timp ce orificiile de aer de pe capota față ies în evidență ca o altă schimbare, dodik-urile lărgite din lateral, roțile de 17 inchi înconjurate de anvelope pentru toate terenurile de 32 de inci și treptele din aluminiu atrag atenția. Designul barei de protecție spate cu insigna „Raptor” și guri de evacuare se numără printre detaliile care fac diferența în spatele noului Ranger Raptor. În cele din urmă, există cârlige de remorcare în părțile din față și din spate ale vehiculului în caz de blocare.

Interiorul noului Ford Ranger Raptor are și scaune sport care oferă un suport mai bun. Cusăturile roșii, volanul din piele încălzit, combinate cu palete de magneziu și iluminarea ambientală sunt, de asemenea, caracteristici proeminente în acest domeniu. În plus, este posibil să se vadă caracteristici standard precum faruri cu matrice LED, display de instrumente digital de 12,3 inchi, sistemul de infotainment SYNC4 gestionat de un ecran de 12 inchi și un sistem de sunet B&O cu 10 difuzoare în Ranger Raptor.

Vehiculul reîmprospătat va continua să ofere motorul diesel de 2,0 litri al predecesorului său pe unele piețe, dar adevărata inovație de sub capotă este motorul EcoBoost V6 twin-turbo de 3,0 litri pe benzină, care îmbunătățește performanța. Motorul în cauză va produce 284 de cai putere și 491 Nm de cuplu în Europa. În Australia, aceste valori vor crește până la 392 de cai putere și 583 Nm de cuplu. Potrivit declarației Ford, motorul V6 oferă cu 30 la sută mai multe performanțe decât dieselul actual.

Ca și în cazul predecesorului său, puterea și cuplul produs sunt transmise tuturor celor patru roți printr-o transmisie automată cu 10 trepte. În plus, sunt oferite, de asemenea, sistemul de tracțiune integrală permanentă, cutia de transfer în două trepte, blocarea electronică a diferențialului față și spate și opțiunea de tracțiune pe roțile din spate. În plus, șoferul poate alege dintre șapte moduri de condus diferite: Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Mud/Ruts, Sand și Baja.

Noul Ranger Raptor are un sistem de evacuare dublu cu supape active. Sistemul de evacuare, care poate fi comutat în modul silentios, poate fi reglat și în modurile Normal, Sport și Baja. În plus, printre caracteristici se numără și sistemul „Trail Control”, pe care îl putem defini drept control adaptiv al vitezei de croazieră pentru conducerea off-road. Fixând viteza vehiculului la 32 km/h și mai jos, șoferul poate lăsa controlul motorului și al frânelor în seama vehiculului și se poate concentra doar asupra volanului.

Ranger Raptor, care vine cu un șasiu ranforsat în comparație cu Ranger standard, are brațe de control superioare și inferioare din aluminiu și amortizoare active FOX de 2,5 inchi Live Valve care reduc frecarea cu 50% față de generația anterioară. Cu aceste actualizări, limita de mișcare a suspensiei a fost mărită la 290 mm în față și la 250 mm în spate.

Noua generație Ford Ranger Raptor va fi pusă în vânzare în Europa în vară. Prețul mașinii nu este încă cunoscut.

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...