De la începutul anului trecut, Meta a investit până la 15 miliarde de dolari în metaverse-ul său. Deși acest lucru nu pare a fi mare lucru, faptul că nimeni nu știe exact cum a cheltuit Meta această sumă este un semn de întrebare.
Meta se pricepe la cheltuirea banilor, dar nu împărtășește cu investitorii date despre modul în care sunt utilizate fondurile sale. „Problema este că se cheltuiesc bani, dar deschiderea față de acționari este teribilă”, spune Dan Ives, analist de tehnologie la Wedbush Securities, conform declarațiilor făcute pentru Insider.
„Continuă să fie un pariu riscant pentru Zuckerberg și echipa sa, pentru că pariază bani pe viitor în timp ce merg pe un vânt puternic împotriva afacerii lor de bază”, a adăugat Ives.
Investiții mari, pierderi mari
Anul trecut, Meta a dezvăluit că a investit peste 10 miliarde de dolari în metaverse. Având în vedere performanțele trecute și viitoare ale companiei, aceasta este o sumă considerabilă. De fapt, în prima jumătate a anului trecut au raportat pierderi de peste 5 miliarde de dolari. De asemenea, unii analiști consideră că aceste pierderi vor continua până la sfârșitul anului viitor, care ar putea depăși cele de anul trecut.
Ives a caracterizat investiția Meta în metaverse ca fiind alarmantă și a folosit recentul eveniment Meta Connect pentru a-și susține afirmația. Evenimentul a fost destul de restrâns pentru un eveniment de presă, fiind prezentate doar o nouă cască VR și o actualizare a avatarelor virtuale.
Mark Zgutowich, un analist de referință, crede că aproximativ 60% din pierderi provin din costurile mari de cercetare și dezvoltare; cu toate acestea, nu poate confirma acest lucru. El spune că, deși Meta trece prin momente dificile, ar trebui să lucreze pentru a fi mai transparentă – în special în ceea ce privește randamentul investițiilor.
Există și optimiști
Unii oameni au încredere totală în metaverse, cum ar fi Ivan Feinseth, analist de tehnologie la Tigress Financial Partners. Acesta are încredere în viziunea lui Mark Zuckerberg și a declarat că a văzut dovezi ale promisiunilor metaverse. Un exemplu în acest sens este momentul în care Facebook a cumpărat Instagram- mulți oameni au râs și au crezut că este o investiție proastă. După cum știm acum, Instagram este una dintre cele mai populare rețele sociale la nivel global.
Doar timpul va spune dacă metaverse va avea același succes.