Facebook & Instagram se pregătesc să introducă un abonament de 14 $

instagram

Uniunea Europeana a introdus recent legi mai stricte cu privire la confidențialitatea online. Ca urmare, Meta ia în considerare introducerea unui abonament lunar pentru europenii care refuză să primească reclame personalizate pe Facebook sau Instagram.

Afișarea reclamelor personalizate presupune acordul utilizatorilor pentru folosirea datelor personale în acest scop. O bună parte dintre utilizatorii rețelelor de socializare au devenit însă foarte reticenți în a permite acest lucru.

Conform informațiilor obținute de The Wall Street Journal, cei care vor opta să plătească un abonament lunar vor putea folosi Facebook sau Instagram fără reclame.
Taxa lunară ar urma să fie de aproximativ 10 dolari pentru folosirea Facebook / Instagram în browser-ul web. Cei care vor să folosească aplicațiile de mobil vor avea de plătit în jur de 14 dolari, deoarece Google și Apple percep la rândul lor comisioane pentru tranzacțiile intermediate.

Noile tipuri de abonamente și-ar putea face apariția în următoarele luni. Așa cum spuneam, acestea reprezintă o strategie a Meta de a se conforma noilor legi din domeniul publicității online adoptate la nivel european. O strategie menită nu doar să asigure legalitatea activității companiei, ci și fluxul neîntrerupt al veniturilor.

Amintim că Uniunea Europeană a hotărât anul trecut că Meta trebuie să ofere utilizatorilor opțiunea de a refuza reclamele personalizate, bazate pe activitatea acestora pe platformele Meta. Nu este însă clar dacă Uniunea Europeană va fi de acord cu această strategie din partea companiei.

Anul acesta în mai, Meta a primit o sancțiune de 1.3 miliarde de dolari din partea UE pentru nerespectarea confidențialității utilizatorilor. Astfel de incidente a forțat Meta să reconsidere lansarea Threads în Europa, site-ul rămânând inaccesibil până în ziua de azi.

Nu doar Meta ia în considerare introducerea abonamentelor lunare, ci și alte companii concurente. Elon Musk are planuri similare în ceea ce privește X, în timp ce ni se pregătește și un TikTok fără reclame.

Sunt un content writer pasionat de tehnologie cu o experiență îndelungată în blogging și conținut digital. De la liceu, am început să îmi dezvolt abilitățile de scriere prin intermediul unui blog personal și tot de atunci am devenit un cititor avid al noutăților din lumea tehnologiei și a divertismentului. În prezent, îmi place să scriu despre orice ține de software și tehnologie, în special despre cele mai recente inovații și tendințe. Am abilități solide în gestionarea și dezvoltarea de conținut, precum și în promovarea acestuia prin intermediul rețelelor sociale și a altor canale digitale. Sunt pasionat de a explora noi tehnologii și de a traduce complexitatea acestora într-un conținut accesibil și captivant pentru cititori.

Lasă un comentariu

Share to...