Uniunea Europeana a introdus recent legi mai stricte cu privire la confidențialitatea online. Ca urmare, Meta ia în considerare introducerea unui abonament lunar pentru europenii care refuză să primească reclame personalizate pe Facebook sau Instagram.
Afișarea reclamelor personalizate presupune acordul utilizatorilor pentru folosirea datelor personale în acest scop. O bună parte dintre utilizatorii rețelelor de socializare au devenit însă foarte reticenți în a permite acest lucru.
Conform informațiilor obținute de The Wall Street Journal, cei care vor opta să plătească un abonament lunar vor putea folosi Facebook sau Instagram fără reclame.
Taxa lunară ar urma să fie de aproximativ 10 dolari pentru folosirea Facebook / Instagram în browser-ul web. Cei care vor să folosească aplicațiile de mobil vor avea de plătit în jur de 14 dolari, deoarece Google și Apple percep la rândul lor comisioane pentru tranzacțiile intermediate.
Noile tipuri de abonamente și-ar putea face apariția în următoarele luni. Așa cum spuneam, acestea reprezintă o strategie a Meta de a se conforma noilor legi din domeniul publicității online adoptate la nivel european. O strategie menită nu doar să asigure legalitatea activității companiei, ci și fluxul neîntrerupt al veniturilor.
Amintim că Uniunea Europeană a hotărât anul trecut că Meta trebuie să ofere utilizatorilor opțiunea de a refuza reclamele personalizate, bazate pe activitatea acestora pe platformele Meta. Nu este însă clar dacă Uniunea Europeană va fi de acord cu această strategie din partea companiei.
Anul acesta în mai, Meta a primit o sancțiune de 1.3 miliarde de dolari din partea UE pentru nerespectarea confidențialității utilizatorilor. Astfel de incidente a forțat Meta să reconsidere lansarea Threads în Europa, site-ul rămânând inaccesibil până în ziua de azi.
Nu doar Meta ia în considerare introducerea abonamentelor lunare, ci și alte companii concurente. Elon Musk are planuri similare în ceea ce privește X, în timp ce ni se pregătește și un TikTok fără reclame.