Viitorul este aici: Ecranele de Telefoane care se Repară Singure vor Rescrie Regulile Pieței Mobile

Ecranele de Telefoane

Analiștii de la CCS Insight aduc în prim-plan o previziune care ar putea schimba radical piața dispozitivelor mobile. Conform rapoartelor, în următorii cinci ani, producătorii de telefoane mobile ar putea introduce pe piață dispozitive dotate cu ecrane „care se repară singure”. Această inovație se bazează pe o nouă „nano-acoperire”, care, atunci când suprafața ecranului este zgâriată și intră în contact cu aerul, reacționează, umplând defectul apărut.

Această tehnologie nu este complet nouă în industrie. LG, de exemplu, a făcut pași în această direcție încă din 2013, prezentând un telefon, LG G Flex, care dispunea de o acoperire „care se repara singură” pe partea din spate a dispozitivului. Totuși, detaliile tehnologice nu au fost pe deplin dezvăluite la acea vreme. În plus, Motorola a depus în 2017 o cerere de patent pentru un ecran realizat dintr-un „polimer cu memorie de formă” care se putea repara singur atunci când era crăpat, prin aplicarea de căldură.

Cu toate acestea, tehnologia de autoreparare nu a fost încă implementată într-un telefon comercial de succes. Există obstacole semnificative în calea lansării la scară largă a acestor dispozitive, inclusiv necesitatea unor investiții substanțiale în cercetare și dezvoltare și provocările de a produce și comercializa dispozitivele în volume mari. Cu toate acestea, având în vedere progresele recente în tehnologia ecranelor (cum ar fi ecranele pliabile și cele rulabile), se consideră că aceste obstacole pot fi depășite.

În contextul în care consumatorii sunt tot mai preocupați de durabilitate și de reducerea deșeurilor electronice, introducerea ecranelor auto-reparatorii ar putea fi un pas major în direcția sustenabilității. În plus, această inovație ar putea avea un impact semnificativ asupra modului în care utilizatorii își gestionează și își protejează dispozitivele mobile.

Ce impact vor avea aceste inovații asupra garanțiilor și asigurărilor pentru dispozitivele mobile? Cum va influența această tehnologie comportamentul consumatorilor în ceea ce privește protejarea și îngrijirea dispozitivelor lor? În ce măsură vor fi dispuși consumatorii să investească într-un dispozitiv cu ecran auto-reparator, și ce alte caracteristici vor căuta ei în astfel de telefoane?

[SURSA]

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...