OnePlus și OPPO și-ar fi combinat departamentele de cercetare și dezvoltare respective într-o singură divizie, potrivit surselor din OnePlus, conform publicației chineze DoNews : operațiunea ar fi avut loc încă din decembrie. Prin urmare, smartphone-urile celor două companii ar putea semăna din ce în ce mai mult, cel puțin din punct de vedere hardware; dar sursa a asigurat că, din partea software-ului, cele două mărci își vor păstra ferm identitatea.
Există zvonuri despre o apropiere suplimentară între cele două mărci, deja strâns legate de la început, din această vară. Pentru cei neinițiați, amintiți-vă că ambele mărci sunt deținute de imensul conglomerat BBK Electronics , care deține și Vivo; și înainte de a înființa OnePlus cu Carl Pei (care a plecat recent), CEO-ul Pete Lau a lucrat la OPPO timp de un deceniu. În septembrie, Lau ar fi asumat rolul de vicepreședinte al unui nou grup numit Ouga Holdings, care reunește OPPO, Realme și OnePlus sub o umbrelă unică pentru a îmbunătăți sinergiile pe piață. De-a lungul anilor, relațiile strânse dintre cele două mărci au apărut și la nivelul dispozitivelor.
Dincolo de estetică, chiar și unele dintre tehnologiile cheie ale ambelor mărci sunt practic același lucru cu nume diferite: să ne gândim, de exemplu, la încărcarea ultra-rapidă VOOC (OPPO) și Warp (OnePlus). Strategia de a împărți două mărci într-un singur centru de cercetare și dezvoltare nu este nouă: Xiaomi îl adoptă de ceva timp pentru Redmi. Acest lucru permite reducerea costurilor de dezvoltare și avansarea mai rapidă din punctul de vedere al inovațiilor. Deocamdată, nu există confirmări oficiale.