Google a anunțat marți, ca nu va mai urmări istoricul utilizatorilor pentru a vinde anunțuri. Compania spune că este în căutarea unei confidențialități mai mari pe Internet și că va găsi alte modalități de a oferi publicitate direcționată.
Într-o postare pe blogul său oficial, compania își amintește un sondaj realizat de Pew Research Center care indică faptul că 72% dintre oameni simt că sunt urmăriți tot timpul când sunt online. Așa cum a anunțat anul trecut, gigantul susține că nu mai acceptă cookie-uri terțe, care ajung să identifice informații sensibile.
„Dacă publicitatea digitală nu evoluează pentru a răspunde preocupărilor crescânde ale oamenilor cu privire la confidențialitatea lor, riscăm viitorul de a nu avea un internet gratuit și deschis”, sustine Google.
Pentru a pune în practică această preocupare privind confidențialitatea utilizatorilor, Google spune că dezvoltă noi instrumente. Susține că, în ciuda necesității de a menține logica financiară a publicității digitale, ar trebui acordată prioritate acțiunilor care urmăresc grupuri de persoane cu interese comune, fără a expune individualitatea nimănui.
Browserul Chrome, de exemplu, se așteaptă să înceapă testarea publică cu noi forme de anunțuri începând cu luna aprilie. Aceste dispozitive vor fi îmbunătățite pe baza feedback-ului din partea comunității și a altor companii.
„Ne menținem angajamentul de a păstra un ecosistem vibrant și deschis în care oamenii să poată accesa o gamă largă de conținut publicitar, cu încrederea că confidențialitatea și alegerile lor vor fi respectate. Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu alții din industrie pe această cale ”, potrivit Google.