A fost în aer de ceva vreme, dar acum este cu adevărat oficial: LG iese definitiv de pe piața smartphone-urilor și o face după ce știrile despre o posibilă vânzare a companiei au revenit de mai multe ori . Intenția era, evident, să închidă, mai degrabă decât să vândă marca , și așa sa întâmplat.
DE CE?
Decizia strategică de a se concentra pe altceva ascunde dificultăți corporative evidente în a concura într-un sector în evoluție rapidă, de la soldurile care vor fi rescrise după ce Huawei aproape a ieșit din joc din cauza interdicției americane la problemele generate de pandemie . Dificultăți pe piață care pentru compania sud-coreeană s-au manifestat sub forma unei scăderi a cifrei de afaceri în 2020 pentru întreaga divizie de telefonie mobilă, -9,2% în al patrulea trimestru al anului 2020 față de T3 , dar care și în trecut s-au dovedit evidente semne de suferință.
Și experimentele nu au fost suficiente, cu Wing căruia nu i-a plăcut așa cum era de așteptat și nici măcar vânzările Velvet nu au contribuit la inversarea unei tendințe negative. La urma urmei, LG dispăruse de mult de la mărcile de top în ceea ce privește cota de piață: Contrapunctul vorbește despre un 2% restrâns .
Va fi timp să facem o analiză mai aprofundată, iar acum singurul aspect de luat în considerare este ieșirea oficială a brandului istoric de pe piața smartphone-urilor:
Decizia strategică a LG de a ieși din sectorul telefoniei va permite companiei să concentreze mai multe resurse pe alte domenii de creștere, cum ar fi componentele vehiculelor electrice, dispozitivele conectate, casa inteligentă, robotica, inteligența artificială și soluțiile B2B.
SI ACUM?
LG clarifică imediat că asistența nu va eșua , iar smartphone-urile aflate în prezent la vânzare vor continua să fie disponibile pentru o anumită perioadă limitată de timp. „ LG va continua să ofere asistență pentru clienți și actualizări de software pentru o perioadă suplimentară de timp, în funcție de zona geografică de referință ”, se arată în comunicat. Deci, aspectele importante sunt diferite:
31 iulie : aceasta este data indicată de LG pentru închiderea definitivă a afacerii, chiar dacă „ unele dintre modelele aflate în prezent în gamă pot fi disponibile în continuare după această dată ”.
În următoarele câteva luni LG va încerca să vândă o parte din activele sale celor care își exprimă interesul, în timp ce, din punct de vedere al afacerii, este garantată concentrarea asupra sectoarelor considerate cheie pentru creșterea companiei: mașinile electrice , în primul rând, dar și case inteligente, televizoare, AI, robotică și, în general, dispozitive conectate de generația următoare