Noua caracteristică de la Apple de a oferi utilizatorului dreptul de a nu mai fi urmarit intr-un mod mai mai vizibil, care a venit cu iOS 14.5, oferă utilizatorului controlul asupra acordului de a permite unei aplicații să-și urmărească activitățile în alte aplicații sau browsere. Ceva la care Facebook s-a opus încă de la început, deoarece cele 1 miliard de iPhone-uri sunt o parte importantă a funcției sale de publicitate și are nevoie de acest acces pentru a oferi reclame personalizate ce se muleaza pe utilizator.
Acum aveam un sondaj de la Flurry Analytics si arată că Facebook a fost pe bună dreptate îngrijorat, deoarece doar 13% dintre utilizatorii iPhone din întreaga lume și doar 5% dintre utilizatorii americani care rulează iOS 14.5 au primit permisiunea de a urmări aplicațiile în primele două săptămâni.
Studiul a inclus 5,3 milioane de utilizatori activi zilnici de iPhone cu iOS 14.5 în întreaga lume și 2,5 milioane de americani.
Desigur, este destul de devreme și este probabil ca aceste cifre să se schimbe în următoarele săptămâni, dar nu este clar dacă noile tactici ale Apple afectează modelul de afaceri al Facebook, Google și al oricărei companii care utilizează reclame direcționate.
Este interesant de observat că există o parte semnificativă a utilizatorilor care au setat preferințele de urmărire la „Restricționat”. Aceasta înseamnă că orice aplicație nici măcar nu are dreptul să-ți ceară permisiunea și accesul acesteia la alte aplicații și browsere este blocat de la început. Aceste rate sunt în jur de 5% la nivel mondial și 3% în SUA.