Accidentul unui model Tesla S în Texas, Statele Unite ale Americii cu doi morți a devenit cunoscut peste tot în lume, mai ales pentru că nimeni nu a fost găsit în scaunul șoferului. Speculațiile au abundat, dar oficialii care investighează cauza accidentului au declarat că sistemul automat de navigație al vehiculului nu era „ disponibil ” pe drum când a avut loc accidentul. Cu toate acestea, după cum este completat de raportul preliminar, este posibil ca funcția de control al vitezei de croazieră să fi fost activată. Rețineți că raportul nu ajunge la concluzii cu privire la cauzele accidentului, deoarece incidentul este încă în curs de investigare.
Consiliul Național pentru Siguranță în Transporturi (NTSB) deține imagini de la camera proprietarului Tesla, care îl arată pe conducator urcând pe scaunul șoferului. Când poliția a început să investigheze incidentul, erau „ 100% siguri că nimeni nu era pe scaunul șoferului în momentul accidentului ”, cei doi nefericiți fiind unul pe scaunul pasagerului și celălalt pe scaunele din spate.
Folosind un vehicul de testare, NTSB a reușit să activeze sistemul de control al vitezei de croazieră, dar nu și Autosteer, făcând clar că erau două sisteme diferite. Primul controlează viteza și distanța pe care o lasă față de vehiculele din față, în timp ce al doilea controlează volanul. Ambele trebuie activate pentru ca pilotul automat să fie activat. În acest caz, Autosteer „ nu era disponibil pe această parte a drumului ”, deoarece are nevoie de linii clare pe drum.