În urmă cu doi ani, redactorii de presă, inclusiv Le Figaro și grupul Rossel, au depus o plângere împotriva lui Google în Franța la Autoritatea pentru concurență. Plângerea lor este clară: acuză gigantul web că abuzează de o poziție dominantă în sectorul publicității online.
Doi ani mai târziu, ancheta autorității administrative independente a progresat bine și se apropie de concluzia sa. În cele din urmă, potrivit Wall Street Journal, Google a fost de acord să plătească o amendă de 220 de milioane de euro pentru a pune capăt acestui caz.
Google a fost deja amendat cu 150 de milioane de euro în 2019
Autoritatea administrativă independentă specifică faptul că „ Google a acordat un tratament preferențial tehnologiilor sale proprietare oferite sub marca Google Ad Manager. Practicile în cauză sunt deosebit de grave, deoarece au penalizat concurenții Google pe piața SSP (platforme pe care editorii își vând spațiul publicitar) și editorii de site-uri și aplicații mobile. „
Ea mai arată că a acceptat o serie de angajamente din partea companiei. De exemplu, promite să faciliteze utilizarea de către concurenții săi a instrumentelor sale de publicitate online.
Într-o postare pe blog, Maria Gomri, directorul juridic al Google France, a spus:
Am fost de acord cu o serie de angajamente pentru a facilita editorilor utilizarea datelor și utilizarea instrumentelor noastre cu alte tehnologii publicitare. Ne-am angajat să lucrăm cu autoritățile de reglementare și să investim în noi produse și tehnologii care oferă editorilor mai multe opțiuni și rezultate mai bune atunci când folosim platformele noastre.
Aceste angajamente vor fi eficiente numai în Franța. Cu toate acestea, acestea ar putea servi drept model pentru restul lumii. Mai mult, gigantul web spune că va testa aceste modificări înainte, probabil, de o implementare mai largă.
[SURSA]