Chrome va permite gestionarea mai facilă a permisiunilor acordate fiecărui site

Când navigați online, nu este întotdeauna ușor să urmăriți ce site are acces la informațiile dvs. Mai ales că multe site-uri pot solicita acces la microfon, locație sau cameră fără să știți – sau chiar să fi acordat accesul din greșeală.

Pentru a face viața mai ușoară pentru utilizatori și pentru a le consolida confidențialitatea, Google a anunțat sosirea mai multor funcții noi pe browserul său Chrome, atât pe Android, cât și pe versiunea pentru computer.

O mai bună gestionare a permisiunilor acordate site-urilor web

Primul dintre acestea vă va permite să verificați pur și simplu ce permisiuni ați acordat unui site web atunci când îl vizitați. Versiunea Android a Google Chrome vă va permite să atingeți lacătul, în stânga adresei site-ului, pentru a afișa permisiunile acordate.

De acolo, veți putea afla dacă site-ul are acces la locația, microfonul sau camera web. De asemenea, Google intenționează să meargă puțin mai departe, deoarece browserul vă poate permite, de asemenea, în această mică fereastră, să ștergeți site-ul din istoricul dvs. de navigare.

site permissions

În plus față de aceste verificări ale permisiunilor acordate diferitelor site-uri, Google Chrome va adăuga și mai multe din ceea ce Google numește „Acțiuni Chrome”. Concret, tastând câteva cuvinte în bara de căutare, cum ar fi „șterge istoricul” sau „gestionare parole”, este deja posibil să accesăm aceste opțiuni mult mai ușor.

În cele din urmă, o altă inovație anunțată de Google privește și securitatea prin funcția de izolare a site-ului. Această funcție face posibilă vizitarea anumitor site-uri fără ca aceștia să aibă acces la datele browserului.

Toate aceste noi funcții ale Google Chrome vor fi implementate în următoarele săptămâni pe Android, iOS, PC, Mac, Linux și Chrome OS.

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un comentariu

Share to...