Cu doar câteva zile în urmă am văzut cum Xiaomi a început să preia conducerea, înaintea Apple, probabil momentan dată fiind perioada de vară, în clasamentul vânzărilor mondiale de smartphone-uri, Xiaomi se afla doar în spatele lui Samsumg. Cu toate acestea, se pare că compania chineză se află într-un impuls de neoprit, reușind pentru prima dată în istorie să-l depășească pe producătorul sud-coreean din Europa, ridicându-se în prezent pe poziția de top.
Așa cum este împărtășit de Strategy Analytics, în ultima perioadă Xiaomi ar fi reușit să atingă numărul record de peste 12,7 milioane de unități expediate numai în Europa, adăugând o cotă totală de piață de 25,3%. Și, deși Samsung a reușit să rămână într-o cifră apropiată de 12 milioane de smartphone-uri, cota sa de 24% a retrogradat-o pentru prima dată în spatele producătorului chinez, încă pe locul doi in lume.
Aprofundându-ne în cifrele Xiaomi, vedem că, creșterea sa de la an la an în Europa este impresionantă, crescând cu 67,1% față de aceeași perioadă a anului precedent, o diferență clară în comparație cu scăderea de -7% înregistrată de Samsumg.
Deși celelalte două companii chineze au cunoscut, de asemenea, o creștere importantă a livrărilor, menținând o tendință foarte similară cu cea a livrărilor globale, cu Oppo pe locul patru, a crescut cu 180% față de ultimul an; și Realme al cincilea, care a înregistrat o creștere astronomică de 1800%. Cu toate acestea, chiar și cu acest lucru, ambele au reușit să obțină doar procente mici din cota de piață, cu 5,6% și respectiv 3,8%.
De fapt, Samsung abia își menține un avantaj pe piața globală după o scădere a livrărilor, în timp ce Apple rămâne stabilă împotriva oricărui cote. La rândul său, creșterea Xiaomi este probabil să fi fost ajutată de mica dispariție a Huawei în Europa sau de ieșirea LG de pe piața generală a telefoanelor.
În plus, recuperarea foarte pozitivă după COVID-19 a condus la livrările totale de smartphone-uri care au atins 50,1 milioane în Europa, o creștere de 14,4% față de an.