Tesla Model 3 se lupta acum cu concurenții săi pe combustibil fosil din punct de vedere al prețului. Mașina Tesla este într-adevăr mai puțin costisitoare decât BMW Seria 3 și Mercedes Clasa C. Pe de altă parte, acest lucru este fără a lua în calcul costurile de livrare și posibilele reajustări la reprezentanțe.
Datorită proliferării măsurilor guvernamentale și a progreselor tehnologice, mașina electrică se conturează pentru a fi noua regină a drumurilor. Astfe pana la 40% dintre romani se asigură că următoarea lor mașină va fi electrică . Dar există încă un obstacol major în calea achiziției sale: prețul său. În medie, mai scumpă decât o masina pe combustibil fosil, mașina electrică încă se luptă să se democratizeze cu adevărat. Cu toate acestea, ar trebui să fim optimiști. Potrivit unor studii, va deveni mai ieftina decât vehiculele pe benzină până în 2027 .
Acest lucru nu înseamnă că nu este deja cazul pentru unele dintre ele. Cu Model 3, Tesla a cucerit șoferii cu o mașină mai accesibilă decât celelalte modele ale sale. În plus, atât de accesibil, încât producătorul susține că acum costă mai puțin decât unele mașini cu combustie cand vorbim de masini de ultimă generație . În raportul său anual, el citează BMW Seria 3 și Mercedes Clasa C, ambele peste 40.000 USD, în timp ce Modelul 3 este listat la 39.990 USD .
Model 3 este mai ieftin in anumite coditii
„Din păcate, majoritatea celorlalte vehicule electrice de pe piață astăzi au un preț între 10.000 și 20.000 de dolari peste echivalentele lor termice”, regretă Tesla. Cu toate acestea, deși afirmațiile sale sunt adevărate din punct de vedere tehnic, constructorul se împacă cu realitatea oarecum. În primul rând, trebuie remarcat faptul că acesta din urmă își compară mașina cu alte modele de ultimă generație cu aproximativ același preț. Este de la sine înțeles că este posibil să găsești mașini pe benzină mult mai ieftine .
Apoi, Tesla are grijă să menționeze costul livrării, care depășește 1000 € , ceea ce ar crește prețul modelului 3 peste cel al concurenților săi. Toate acestea, fără a menționa faptul că raportul folosește cifre din 2020 , întrucât firma a crescut prețul mașinilor sale de mai multe ori în 2021 . În cele din urmă, documentul nu ține cont de faptul că producătorii trec prin dealeri, care pot ajusta prețul în funcție de piață, în timp ce Tesla funcționează printr-un sistem de vânzare directă.