Snap, care a devenit popular pentru dezvoltarea rețelei sociale a Snapchat, este una dintre companiile de tehnologie forțate să facă reduceri semnificative de personal . De astăzi vor începe disponibilizările care de fapt vor reduce cei peste 6.400 de angajați în Companie cu aproximativ 20% . Unele divizii vor fi mai afectate decât altele, de exemplu echipa care dezvoltă mini-jocuri și aplicații pentru utilizare în cadrul Snapchat sau grupul Zenly (o aplicație de cartografiere socială achiziționată de Snap în 2017).
Alte reduceri de personal vor viza divizia de hardware care a derulat proiectul Spectacles (ochelarii AR) și drona cu cameră Pixy – produs anulat după doar câteva luni de la începerea marketingului. Divizia încredințată cu sarcina vânzării de reclame este și ea în curs de reorganizare: în special, Jeremi Gorman, Chief Business Officer și Top Ad Exec al Snap, care a părăsit compania trecând la Netflix – se spune că se va ocupa de viitorul etaj cu reclamă gigantului streaming.
Măsurile nu vin pe neașteptate, ținând cont de scăderea semnificativă a valorii acțiunilor Snap înregistrată în cursul anului: de la începutul anului 2022, acțiunile au pierdut aproape 80%, iar în luna mai trecută conducerea a anunțat o încetinire a angajărilor și că va lua în considerare alte modalități de reducere a costurilor. Rezultatele dezamăgitoare ale celui de-al doilea trimestru al anului nu au ajutat la relansarea stocului.
Snap, la fel ca alte mari companii de tehnologie, a intensificat angajările în cea mai acută fază a pandemiei – 3.427 de angajați în martie 2020, 6.446 în ultimul trimestru, + 38% în ultimul an – dar mai recent a trebuit să facă calculele. .cu spectrul recesiunii și al unei piețe de publicitate în scădere. Nici măcar alegerile de a face investiții în hardware care nu au îndeplinit succesul sperat nu au beneficiat bilanţurile companiei.