Samsung a publicat raportul de previziuni financiare pentru trimestrul încheiat la 31 decembrie 2022, care arată că gigantul tehnologic sud-coreean a cunoscut cel mai slab trimestru profitabil din ultimii opt ani.
Cauze
Raportul dă vina pe dificultățile economice globale pentru această slabă performanță, în special pe liniile lor de afaceri din domeniul cipurilor și al electronicelor de consum. Potrivit declarației de profit a companiei, scăderea cererii din trimestrul al patrulea a fost mai mare decât se aștepta, deoarece clienții au ajustat stocurile în efortul lor de a restrânge și mai mult resursele financiare. Afacerile de telefonie mobilă ale Samsung au fost, de asemenea, afectate din cauza cererii scăzute rezultate din creșterea ratelor dobânzilor, a costurilor de trai și a problemelor macroeconomice prelungite, la care se adaugă întârzierile de producție din partea clientului lor Apple.
Impactul asupra profiturilor
Se estimează că profitul operațional a scăzut cu două treimi față de aceeași perioadă a anului precedent, profitul companiei de 13,87 trilioane de woni (204,68 miliarde de lire sterline) scăzând la 4,3 trilioane de woni (63,84 miliarde de lire sterline). Veniturile din vânzări au fost, de asemenea, afectate, cu o scădere de 9%, la 70.000 de miliarde de woni (1.034.000 de miliarde de lire sterline). Analiștii se tem că profiturile ar putea înregistra o nouă scădere în actualul trimestru, unii dintre ei așteptându-se la o pierdere de exploatare pentru activitatea din domeniul cipurilor, în condițiile în care o supraofertă de cipuri de memorie determină scăderea prețurilor. Cu toate acestea, Samsung și rivalii săi își reduc producția pentru a-și readuce performanțele.
Indicatorul industriei
Samsung este cel mai mare producător de smartphone-uri, televizoare și cipuri de memorie din lume, astfel încât performanța sa pune în lumină starea generală a industriei electronice de consum. În urma veștilor de la Samsung, un alt gigant sud-coreean, LG, a făcut publice propriile vești proaste. În ultimele trei luni ale anului 2022, LG și-a crescut veniturile cu 5,2%, dar profitul a scăzut cu 91,2%, ceea ce a dus la o scădere de 12,6% pe parcursul anului.