Sony și Honda prezintă noul prototip de mașină electrică la CES 2023

Am transmis anterior stimaților noștri cititori despre cooperarea Sony și Honda în lumea vehiculelor electrice. Cele două companii au numit acest parteneriat la CES 2023 și au prezentat prototipul primei mașini electrice pe care o vor produce.

Sony Honda Mobility, fondată în parteneriat cu Sony și Honda, a anunțat că va lansa vehiculele electrice pe care le-au proiectat sub marca „Afeela”. Acest nume este controversat, dar se poate spune că prototipul, care a fost dezvăluit pentru prima dată, are un design foarte simplu și elegant. Modelul, care pare să fie gata de producție, este planificat să fie disponibil pentru precomandă în prima jumătate a anului 2025 și să fie disponibil pentru vânzare în a doua jumătate a aceluiași an.

Sony și Honda prezintă noul prototip de mașină electrică la CES 2023
Sony și Honda prezintă noul prototip de mașină electrică la CES 2023

Primul prototip sub marca Afeela apare sub forma unui coupe cu patru uși cu linii aerodinamice. Banda LED subțire, formată din trei părți, continuă pe lateral până la ușa din față. În mijlocul farurilor LED subțiri, se află un mic panou cu numele mărcii. În acest panou numit „Bară media”, pot fi afișate diverse conținuturi, cum ar fi o animație pentru vremea zile.

Oglinzile digitale și roțile de 21 de inchi cu design aerodinamic ies în evidență pe partea prototipului Afeela, care pare a fi ieșit din filmele science fiction din anii 90 cu designul său exterior. Pe spatele modelului, unde plafonul și stâlpii negri contrastează cu caroseria, întâlnim o imagine familiară precum farurile spate care se extind de la un capăt la altul. Senzorul din partea frontală a tavanului este un detaliu pe care l-am văzut frecvent la mărcile chinezești recent.

Prototip dezvoltat de Sony și Honda; Are o lungime de 4895 mm, o lățime de 1900 mm, o înălțime de 1460 mm și un ampatament de 3000 mm. Spre comparație, putem spune că este puțin mai mic decât Mercedes EQE (4994 mm). Ampatamentul pe care îl oferă este, de asemenea, cu aproximativ 12 cm mai mic decât rivalul său din aceeași direcție.

Când este menționat numele Sony, nu suntem surprinși să vedem că interiorul este extrem de tehnologic. Partea consolei este formată din ecrane de lungime completă. Oglinzile laterale digitale de pe laterale sunt ușor întoarse spre interior pentru ca șoferul să vadă clar. Chiar în fața șoferului se află un volan ca o pârghie. Consola centrală are doar un buton rotund și taste media sensibile la atingere.

Sony și Honda prezintă noul prototip de mașină electrică la CES 2023
Sony și Honda prezintă noul prototip de mașină electrică la CES 2023

Desigur, ecranele din prototip nu se limitează la cele din față. Există, de asemenea, două ecrane tactile mari pe spătarul scaunelor din față pentru pasagerii din spate. Pasagerii pot urmări norii de pe acoperișul panoramic mare de sticlă sau se pot bucura de conținutul de pe ecrane. În afară de aceasta, iluminatul ambiental, pe care îl întâlnim în zone precum interioarele ușilor și consolele, este, de asemenea, o caracteristică indispensabilă.

Detaliile nu au fost încă dezvăluite pe deplin, dar conform indiciilor date, se afirmă că toate inovațiile tehnologice precum Metaverse vor fi utilizate în sistemul multimedia din vehicul. În plus , Epic Games va fi unul dintre partenerii Sony în tehnologie și va sprijini sistemul de infotainment al mașinii cu tehnologii precum Unreal Engine 5 . În plus, mașina va avea și un sistem de navigație suportat de realitate augmentată .

Pe lângă senzorul de tavan pe care l-am menționat mai sus, există mulți senzori în interiorul și în exteriorul prototipului Afeela. Potrivit companiei, numărul acestor senzori folosiți pentru ca mașina să aibă un sistem de conducere semi-autonom de nivel 3 ajunge la 45. Conform informațiilor date, pe această parte, SoC-urile Qualcomm și recent dezvăluiteȘasiu digital Snapdragonva fi utilizat sistemul.

Detaliile tehnice despre prototip rămân încă un mister. S-a confirmat însă că mașina este echipată cu un sistem de tracțiune integrală cu o configurație cu două motoare. În afară de asta, trebuie să așteptăm puțin mai mult pentru a învăța valori precum puterea și cuplul, performanța, bateria și autonomia.

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...