Microsoft nu este la prima încercare în ceea ce privește publicitatea în cadrul sistemului de operare Windows 11, dar această nouă încercare nu va fi pe placul tuturor utilizatorilor. Compania din Redmond testează în prezent integrarea de mesaje promoționale în meniul Setări, potrivit unui tweet postat de utilizatorul Albacore.
De la lansarea Windows 11, Microsoft a încercat să găsească noi locuri unde să plaseze publicitatea. În anumite momente, acestea au fost chiar invazive, apărând în meniul Start și chiar în exploratorul de fișiere. În mod obișnuit, aceste încercări nu au depășit stadiul canalului Dev și Beta al sistemului de operare.
Cu toate acestea, aceste încercări nu împiedică Microsoft să vină în mod regulat cu noi idei publicitare. Este ceea ce utilizatorul Albacore a observat, împărtășind pe Twitter câteva capturi de ecran edificatoare. Pe acestea, putem vedea o nouă bandă publicitară care s-a strecurat în meniul Setări. Mai exact, este ecranul de pornire care apare atunci când se deschide meniul, și care ar putea în curând să laude meritele suitei Microsoft 365.
În mod previzibil, aceasta încurajează utilizatorii să încerce suita Microsoft, prezentând argumente precum „mai mult spațiu de stocare în cloud, securitate avansată și aplicații premium”. Această bandă este, de obicei, afișată în partea de sus a ferestrei, înainte de celelalte secțiuni de care utilizatorul ar putea avea cu adevărat nevoie, cum ar fi spațiul de stocare rămas și alte opțiuni de securitate. O altă versiune prezintă, totuși, banda publicitară mai jos în fereastră.
În cele din urmă, o a treia versiune integrează o reclamă în secțiunea Conturi, avertizând utilizatorul că suportul pentru Office 2013 s-a încheiat și că trebuie să treacă la o versiune mai recentă pentru a beneficia de cele mai recente funcționalități și o securitate mai bună.
Desigur, nu există nicio garanție că aceste reclame vor ajunge în versiunea finală a Windows 11. Cu toate acestea, Microsoft pare hotărâtă să le ofere utilizatorilor într-un fel sau altul. În timp ce unii utilizatori ar putea găsi aceste reclame enervante, alții ar putea fi interesați de produsele și serviciile pe care le promovează. Cert este că această mișcare ar putea aduce companiei un venit suplimentar și ar putea contribui la creșterea vânzărilor.