Înmatriculările de autoturisme electrice noi din România au înregistrat o creștere spectaculoasă în luna mai, grație Programului Rabla care a demarat la finele lunii martie. Potrivit datelor analizate de Profit.ro, mașinile propulsate 100% cu baterii au depășit în premieră pragul de 10% din totalul pieței de autoturisme noi, în luna mai, și au înregistrat un procent de 9,1% pe primele cinci luni ale lui 2023.
În luna mai, piața de autoturisme electrice din România a înregistrat un volum de 1402 autoturisme electrice noi înmatriculate, cu o creștere foarte mare, de 90%, față de cele numai 739 înmatriculate în urmă cu un an. Cauza principală a acestei creșteri a fost startul Programului Rabla și decalajul de aproximativ o lună față de anul anterior, pe fondul ieșirii din criza de semiconductori, situație care a condus la livrări foarte mari de automobile din partea producătorilor, pentru comenzi făcute în lunile anterioare și care așteptau doar aprobarea din Rabla.
Comparativ cu luna mai din 2022, în care singura vedetă era Dacia Spring, în timp ce modelele de import erau ca și inexistente, anul acesta s-au remarcat livrările mari ale Model Y (118 unități), Model 3 (114 unități), ambele de la Tesla, precum și Renault Megane E-Tech (97 unități). În clasamentul lunii mai s-au mai aflat, pe locurile următoare, VW e-Up, VW ID.3, Hyundai Kona și VW ID.4.
Această creștere semnificativă în înmatriculările de autoturisme electrice reprezintă un pas important în direcția unei mobilități mai durabile și mai curate. Prin utilizarea mașinilor electrice, emisiile de gaze poluante sunt semnificativ reduse, contribuind astfel la protejarea mediului și la îmbunătățirea calității aerului din mediul urban.
Programul Rabla a avut un impact pozitiv asupra înmatriculărilor de autoturisme electrice noi din România, iar creșterea semnificativă a acestora reprezintă un semn că tot mai mulți oameni aleg să își achiziționeze mașini electrice pentru a contribui la protejarea mediului și a îmbunătăți calitatea aerului pe care îl respirăm.