YouTube își propune să blocheze utilizatorii cu adblockere după vizionarea a trei videoclipuri

YouTube

YouTube, una dintre cele mai populare platforme de streaming video, își propune să lupte împotriva adblockerelor și să încurajeze utilizatorii să dezactiveze aceste instrumente. Ultima idee propusă de Google constă în blocarea completă a platformei YouTube după vizionarea a trei videoclipuri, cu excepția cazului în care utilizatorii acceptă să vizioneze reclame sau să se aboneze la un abonament plătit.

Publicitatea reprezintă o componentă esențială a modelului economic al Google pe web, iar YouTube este platforma ideală pentru a oferi utilizatorilor mesaje promoționale. Prin urmare, adblockerele nu sunt deloc apreciate de la sediul central al Google din Mountain View.

În ultima perioadă, YouTube a testat mai multe alternative pentru a îmbunătăți monetizarea platformei sale. Recent, a fost introdus un nou standard de calitate disponibil doar pentru abonații la versiunea Premium, dar s-au încercat și alte practici mult mai agresive. Google a testat chiar și blocarea completă a videoclipurilor pentru utilizatorii care refuză să urmărească reclamele.

YouTube
YouTube

Potrivit unei capturi de ecran distribuite recent de un utilizator de pe Reddit, Google a realizat posibil severitatea acestei măsuri, fără a o abandonare complet. Pe imaginea în cauză, YouTube informează utilizatorul care utilizează un adblocker că redarea va fi oprită după vizionarea a trei videoclipuri. „Accesul la videoclipuri va fi blocat până când YouTube va fi adăugat pe lista albă sau până când adblockerul va fi dezactivat”, se poate citi. Google amintește, de asemenea, că „reclamele permit YouTube să rămână gratuit pentru miliarde de utilizatori din întreaga lume”. Desigur, cu excepția cazului în care doriți să plătiți pentru versiunea Premium, promovată de Google în linia de mai jos. Subtil, nu-i așa?

Nu se știe încă dacă această măsură se va aplica tuturor utilizatorilor în viitor. Un lucru este sigur, Google intenționează să lupte împotriva adblockerelor cu toate mijloacele la dispoziție.

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...