Google anunta YouTube Shorts, o alternativa pentru TikTok

Știm prea bine că zvonurile care circulă pe internet pot fi sau nu adevărate. Aceeași situație a fost și cu YouTube Shorts… până acum fiindcă a fost oficial confirmat: Google intră și el ca jucător în această nișă.

Cu toată sinceritatea, YouTube Shorts nu ar fi existat dacă TikTok nu dădea startul acestui fenomen. Având în vedere faptul că aplicația chinezească se află într-o luptă acerbă cu Statele Unite ale Americii, momentul de față pare a fi cel mai bun pentru a intra pe piață cu un nou serviciu. Chiar dacă Microsoft nu a reușit să achiziționeze o parte din mare compania ce își desfășoara activitatea și în SUA, Oracle pare să fie candidatul final al acesteia, însă nu e clar ce se va întâmpla de acum înainte.

Să ne reîntoarcem la subiectul principal. Youtube Shorts are la bază aceeași premiză ca și TikTok: videoclipuri scurte, cuprinzătoare și pline de efecte, respectiv muzică. Nimic mai mult. În cazul în care ești curios, compania explică și ea faptul că „Shorts este o nouă experiență a videoclipurilor de scurtă durată pentru creatori și artiști ce doresc să împărtășească un video scurt și interesant ce poate fi accesat de pe orice dispozitiv mobil” însă nu a menționat nimic de existența concurenților.

youtube shorts

Chiar și așa, inițial, noul serviciu nu va fi disponibil pentru toată lumea. Prima țară benificiară va fi India. Da, ai citit bine… De ce? Fiindcă este țara în care TikTok a avut cel mai mare impact până când a fost interzis în urmă cu câteva săptămâni. Așadar, YouTube Shorts copiază oarecum TikTok-ul diferențiindu-se doar prin faptul că e un alt serviciu ce rulează pe o altă aplicație și atât. Ca și disponibilitate, va putea fi utilizat direct pe platforma YouTube.

De altfel, utilizatorii de Android vor fi primii care vor putea folosi YouTube Shorts, iar apoi și cei de iOS, implementarea fiind un pic mai întârziată. În orice caz, dacă TikTok pierde lupta, astfel încât va fi interzis în SUA, atunci va rămâne suficient loc pentru toți cei care se luptă în obținerea primului loc.

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un comentariu

Share to...