Facebook încearcă să atragă din nou tinerii utilizatori, care preferă TikTok pentru videoclipurile scurte și amuzante. Pentru a face acest lucru, Meta, compania-mamă a Facebook, a decis să schimbe meniul de videoclipuri din aplicație. Redenumit simplu „Videoclipuri”, acesta va oferi utilizatorilor Reels, dar și videoclipuri live, clipuri muzicale sau videoclipuri ale creatorilor pe care îi urmăresc. De asemenea, meniul va avea o secțiune „Pentru tine” care le va recomanda videoclipuri selectate de algoritm.
Deși formatul video este din ce în ce mai important pe toate platformele, Facebook se concentra până acum mai mult pe videoclipurile mai lungi. Totuși, succesul fenomenal al TikTok în rândul tinerilor l-a determinat pe Mark Zuckerberg și Meta să reacționeze. În general, Facebook este considerată o platformă bună pentru a distribui conținut textual, dar Instagram este mai potrivit pentru publicațiile vizuale (fotografii și video). Deși Facebook are mai mult de dublu de utilizatori activi lunar față de TikTok (2,38 miliarde față de 1,06 miliarde), popularitatea în creștere a rețelei sociale chineze este o adevărată amenințare pentru compania lui Mark Zuckerberg.
Noul meniu „Videoclipuri” este o încercare a Meta de a recupera utilizatorii de Facebook plecați la TikTok. Cum se poate observa, compania folosește rețetele care au făcut succesul celeilalte sale rețele sociale, Instagram. Astfel, noul meniu „Videoclipuri” este mai bine evidențiat și oferă noi funcționalități, printre care posibilitatea de a căuta videoclipuri după hashtag.
În plus, Facebook oferă și unelte de editare video pentru Reels și se zvonește că Meta a investit mult în inteligența artificială pentru a îmbunătăți recomandările din secțiunea „Pentru tine”. Noul meniu „Videoclipuri” va fi disponibil inițial doar pentru utilizatorii din America de Nord, adică din Statele Unite, Canada și Mexic.