Nvidia Pregătește Lansarea GPU-urilor Blackwell cu Design Chiplet

Nvidia

Nvidia, cunoscută pentru inovațiile sale în domeniul graficii, se pregătește să lanseze o nouă generație de GPU-uri sub numele de Blackwell GB100. Aceste noi GPU-uri vor aduce o schimbare semnificativă în ceea ce privește designul, trecând la un design bazat pe chiplet, o abordare diferită față de cea tradițională.

Ce Este Un Design Chiplet?

Un design chiplet se referă la utilizarea mai multor chip-uri mici, sau chiplete, care lucrează împreună ca o singură unitate. Acest tip de design oferă avantaje semnificative în ceea ce privește performanța și eficiența, dar și unele dezavantaje. Cu toate acestea, în contextul actual, unde performanța și eficiența sunt esențiale, companii mari precum AMD și Intel au adoptat deja această abordare.

Nvidia

De Ce Nvidia A Ales Chiplet?

Până acum, Nvidia a demonstrat cu succes că poate avansa în industrie fără a utiliza designul chiplet, cu GPU-urile sale Hopper și Ada Lovelace. Acestea au oferit performanțe excelente per watt și marje impresionante. Cu toate acestea, se pare că Nvidia vede potențialul în designul chiplet și intenționează să îl adopte începând cu seria Blackwell. Se așteaptă ca aceste GPU-uri să fie lansate pe piață în 2024, special pentru segmentul de centre de date și inteligență artificială.

Provocări și Așteptări

Adoptarea designului chiplet necesită combinarea unor tehnologii de producție avansate, cum ar fi TSMC 3nm și Samsung 4nm. Deși este un proces cost-eficient, asigurarea unui aprovizionare constantă este crucială. Nvidia se confruntă cu o competiție acerbă pentru accesul la cele mai avansate tehnologii de la TSMC, o luptă care se rezumă adesea la cine poate oferi mai mulți bani.

Este de așteptat ca Nvidia să integreze mai multe IP-uri pe un singur pachet chiplet, similar cu abordările AMD și Intel. Va fi interesant să vedem cât de avansat va fi designul chiplet al Nvidia pentru seria Blackwell.

Un alt aspect demn de menționat este legat de arhitectura GPU-urilor Blackwell. Se menționează că numărul de unități, precum cluster-ele grafice și de textură, nu se va schimba semnificativ față de seria Hopper. Cu toate acestea, structura internă a unităților (SM/CUDA/Cache/NVLINK/Tensor/RT) va suferi modificări majore, ceea ce sugerează că Nvidia își propune să optimizeze performanța la nivelul acestor componente de bază.

[SURSA]

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...