În timp ce Apple și Google sunt văzuți ca rivali, cele două companii sunt, de asemenea, parteneri (și nu doar în timpul COVID ). Când căutați pe Safari, motorul de căutare implicit este Google.
Într-adevăr, Google plătește Apple cu câteva miliarde de dolari pentru a păstra acest loc și pentru a capta astfel traficul de căutare care vine de la Safari. Cu toate acestea, se pare că, la rândul său, compania Cupertino are în vedere să aibă propriul său motor de căutare.
În orice caz, asta sugerează un articol publicat săptămâna aceasta de Financial Times. Mass-media se bazează pe unele modificări minore pe iOS 14, ceea ce sugerează că încetul cu încetul, compania Cupertino recâștigă controlul asupra utilizatorilor pe iPhone.
De exemplu, conform FT, atunci când faceți interogări pe o pagina de căutare din iOS, sistemul de operare ar afișa uneori rezultate de la Apple și nu de la motorul de cautare Google. Dar asta nu este tot.
Unele surse de la compania Cupertino sugerează, de asemenea, că vrea să dezvolte un motor de căutare. Și acest lucru este coroborat și de anumiți experți în marketing care au observat o creștere a activității Applebot, „robotul” folosit de Apple pentru a colecta informații pe web.
Când activitatea acestui robot crește, înseamnă că Apple încearcă să adune mai multe informații pe web. Amintim, de asemenea, că Apple a recrutat, în urmă cu doi ani și jumătate, pe John Giannandrea, fostul șef al Căutării Google și al inteligenței artificiale din cadrul firmei Mountain View.
Experiența acestui inginer ar putea ajuta Apple să creeze o alternativă la motorul de căutare Google, îmbunătățind în același timp Siri.
Apple Search?
Evident, pentru moment, acestea nu sunt informații oficiale. Și este sigur că Apple nu își va dezvălui planurile în viitorul apropiat.
Cu toate acestea, mai mult ca oricând, Apple are motive întemeiate să dezvolte o alternativă la motorul de căutare Google pentru dispozitivele sale, chiar și ca măsură de precauție. Departamentul de Justiție al SUA a depus o plângere antitrust împotriva Google.
Această reclamație vizează în special acordurile semnate de Google cu alți jucători, inclusiv Apple, pentru a acorda o importanță motorului său de căutare (și pentru a lăsa mai puține șanse concurenței). În prezent, înțelegerea cu Google ar aduce între 8 și 12 miliarde de dolari pe an companiei Apple.
Dacă Departamentul de Justiție al SUA ar obține suspendarea acordurilor dintre Apple și Google, compania Cupertino ar prefera probabil să ofere propriul motor de căutare pe iPhone. De asemenea, spre deosebire de alte companii, precum DuckDuckGo, Apple are mijloacele de a ține pasul cu Google în căutare.
Cu toate acestea, dezvoltarea unui astfel de produs va dura probabil câțiva ani. Și în prezent, nu toată lumea este convinsă că Apple dezvoltă într-adevăr un concurent pentru Google Search.