Începând cu 1 ianuarie 2024, Uniunea Europeană intenționează să impună noi taxe vamale de 10% pe mașinile electrice importate din Regatul Unit. Această decizie a stârnit îngrijorări în rândul industriei auto britanice. Guvernul și reprezentanții constructorilor auto britanici speră la o amânare a acestei măsuri.
Una dintre măsurile post-Brexit adoptate de Uniunea Europeană, care a generat multe discuții, este introducerea unei taxe vamale de 10% pe mașinile electrice importate din Marea Britanie. UE intenționează să aplice această taxă controversată începând cu 1 ianuarie 2024. Constructorii auto britanici sunt hotărâți să modifice, să amâne sau chiar să anuleze această măsură. Mike Hawes, directorul general al lobby-ului auto britanic (SMMT), a declarat recent că rămâne optimist în privința încheierii unui acord.
Mai mult, această măsură include și anumite excepții. Pentru a fi scutite de această taxă, cel puțin „45% din valoarea pieselor mașinii electrice trebuie să provină din Uniunea Europeană sau din Regatul Unit”. Cu toate acestea, bateriile mașinilor electrice, care reprezintă o parte semnificativă din prețul acestora, sunt în mare parte produse în China.
În Europa, această măsură a generat multe discuții, mai ales având în vedere importanța pieței britanice pentru constructorii auto europeni. Aceste taxe vamale vor avea un impact direct asupra prețurilor mașinilor electrice vândute în Marea Britanie sau exportate de mărci britanice în Europa. Berlinul a decis să se alăture Londrei, cerând de asemenea o amânare a acestei taxe.
Brexitul continuă să aibă repercusiuni neașteptate în diverse sectoare, iar industria auto nu face excepție. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum se vor desfășura negocierile și ce impact va avea această măsură asupra pieței auto europene și britanice.