Într-o lume în care tehnologia și rețelele de socializare au devenit omniprezente, protejarea datelor și înțelegerea modului în care acestea sunt utilizate devin tot mai cruciale. Recent, un articol publicat pe PCMAG.com, a dezvăluit că postările publice de pe Facebook și Instagram au fost utilizate de Meta (compania-mamă a ambelor platforme) în procesul de antrenare a inteligenței artificiale (AI).
Meta a anunțat recent o serie de caracteristici noi de inteligență artificială pentru platformele sale sociale, inclusiv Facebook și Instagram. În timp ce compania își îndreaptă platformele către o experiență îmbogățită prin AI, se pare că postările publice de pe Instagram și Facebook au fost utilizate pentru a antrena anumite segmente ale noilor asistenți de IA. Meta a insistat că, în timp ce postările publice au fost utilizate pentru antrenament, mesajele private și postările private, care implică interacțiuni între familie și prieteni, au fost evitate în acest proces.
Săptămâna trecută, Meta a lansat o serie de chatbots de AI pentru platformele sale de mesagerie, inclusiv WhatsApp și Messenger. Acești roboți de chat sunt capabili să răspundă la întrebări, să planifice călătorii și să creeze imagini din prompturi text. Mai mult, asistentul poate furniza rezultate în timp real de la căutările Bing ale Microsoft. Modelele Meta se bazează parțial pe modelul de limbaj LLaMA 2, lansat în iulie.
Pe lângă asistentul general, Meta a introdus 28 de caractere susținute de AI în platformele sale de mesagerie, inclusiv modele bazate pe celebrități precum Snoop Dogg, Kendall Jenner și Tom Brady. Deși chatbots au fost lansați în beta în ultimele zile, aceștia nu au fost încă lansați pentru utilizarea generală.