Mark Zuckerberg, CEO al companiei Meta, noul nume al companiei-mamă Facebook, a anunțat că creatorii vor putea în curând să partajeze link-uri web personalizate invitându-și fanii să plătească pentru abonamente folosind sistemul de plată nativ din Facebook.
„Când oamenii se abonează folosind acest link, creatorii vor păstra toți banii pe care îi câștigă (minus taxele)”, a scris Mark Zuckerberg într-o postare. Zuckerberg a adăugat că Facebook vrea să deblocheze „ oportunități pentru creatori de a câștiga mai mulți bani ” pe măsură ce construiește metaversul și că „taxa de 30% pe care Apple o primeste pentru tranzacții o face mai dificilă ”.
Pentru Facebook, comisionul de 30% pentru Apple la achizițiile din App Store inseamna un minus pentru creatorii de continut, motiv pentru care a trebuit să găsească o alternativă. Prin urmare, este o inițiativă excelentă din partea rețelei de socializare.
Legăturile pot fi partajate prin e-mail sau text, dar pot fi integrate și în paginile de Facebook ale creatorilor, care apar în aplicația iOS a Facebook. Pentru a-i ajuta pe creatori să-și dezvolte afacerile, Facebook le va plăti un bonus de la 5 la 20 de dolari pentru fiecare nou abonat pe care îl primesc până la sfârșitul anului 2021 , indiferent dacă plătesc prin intermediul link-ului web personalizat sau prin intermediul sistemelor Apple și Google.
Pentru a-i încuraja să acceseze linkul direct Facebook, un calculator de câștig le va arăta defalcarea câștigurilor și taxelor lor, inclusiv cât se datorează la Apple și Google. Acest nou program de bonusuri face parte din angajamentul companiei de a investi peste 1 miliard USD în creatori până în 2022 .
În acest moment, nu este clar dacă noua soluție de plată a abonamentului Facebook respectă pe deplin regulile Apple App Store. Într-adevăr, alte companii precum Epic Games au încercat deja să depășească regulile impuse de Apple, ceea ce a dus la retragerea jocului Fortnite din App Store .