Franța ia măsuri drastice pentru a limita influența vehiculelor electrice chinezești pe piața auto europeană. Guvernul francez intenționează să modifice legislația, făcând procedura de obținere a subvențiilor de 5.000 de euro (aproximativ 5.300 de dolari) mai dificilă pentru aceste vehicule. Această schimbare are potențialul de a afecta semnificativ competitivitatea mașinilor electrice provenite din China.
Noua legislație ia în considerare sursa energiei utilizate în producție, ceea ce ar putea exclude complet automobilele chinezești de la programul de subvenții francez. Motivul? China încă folosește în mod activ cărbunele pentru producerea electricității, făcând vehiculele sale „mai puțin prietenoase cu mediul”. Franța vizează ca suma anuală de 1 miliarde de euro, alocată subvențiilor, să rămână în Europa, în loc să sprijine producătorii chinezi.
Autoritățile franceze nu ascund faptul că scopul acestei inițiative este de a asigura că fondurile rămân în Europa. Această reducere este aplicabilă doar pentru modelele cu prețuri sub 25.000 de euro, iar opțiunile europene în această categorie sunt limitate. Modele precum Citroen e-C3, produs în Slovacia, și Renault R5 nu vor fi disponibile pe piață până în anul următor.
În contextul în care cererea pentru vehiculele electrice chinezești a atins cote înalte în Europa, producătorii chinezi caută noi modalități de transport pentru aceste automobile. Comisia Europeană a inițiat, de asemenea, o investigație privind prețurile vehiculelor electrice importate din China.
Această mișcare strategică a Franței subliniază tensiunile comerciale dintre Europa și China și reflectă preocupările legate de protecția mediului și competitivitatea industrială. Va reuși Franța să echilibreze interesele economice și ecologice, sau va genera această decizie un răspuns din partea Chinei? Timpul și evoluțiile ulterioare ne vor oferi răspunsurile.