Google nu va mai urmări utilizatorii pentru a vinde reclame

Google

Google a anunțat marți, ca nu va mai urmări istoricul utilizatorilor pentru a vinde anunțuri. Compania spune că este în căutarea unei confidențialități mai mari pe Internet și că va găsi alte modalități de a oferi publicitate direcționată.

Într-o postare pe blogul său oficial, compania își amintește un sondaj realizat de Pew Research Center care indică faptul că 72% dintre oameni simt că sunt urmăriți tot timpul când sunt online. Așa cum a anunțat anul trecut, gigantul susține că nu mai acceptă cookie-uri terțe, care ajung să identifice informații sensibile.

„Dacă publicitatea digitală nu evoluează pentru a răspunde preocupărilor crescânde ale oamenilor cu privire la confidențialitatea lor, riscăm viitorul de a nu avea un internet gratuit și deschis”, sustine Google.

Pentru a pune în practică această preocupare privind confidențialitatea utilizatorilor, Google spune că dezvoltă noi instrumente. Susține că, în ciuda necesității de a menține logica financiară a publicității digitale, ar trebui acordată prioritate acțiunilor care urmăresc grupuri de persoane cu interese comune, fără a expune individualitatea nimănui.

Browserul Chrome, de exemplu, se așteaptă să înceapă testarea publică cu noi forme de anunțuri începând cu luna aprilie. Aceste dispozitive vor fi îmbunătățite pe baza feedback-ului din partea comunității și a altor companii.

„Ne menținem angajamentul de a păstra un ecosistem vibrant și deschis în care oamenii să poată accesa o gamă largă de conținut publicitar, cu încrederea că confidențialitatea și alegerile lor vor fi respectate. Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu alții din industrie pe această cale ”,  potrivit Google.

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...