În ultimii ani, producătorii auto au investit masiv în ecrane tactile de mari dimensiuni pentru mașini, creând interfețe asemănătoare televizoarelor, cu rezoluții înalte și funcții sofisticate. Cu toate acestea, mulți șoferi au considerat că ajustarea setărilor uzuale, cum ar fi controlul aerului condiționat sau volumul sunetului, prin intermediul ecranelor tactile poate fi dificilă, distrăgând atenția de la drum și crescând nivelul de stres. În acest context, Hyundai a decis să reintroducă butoanele fizice în viitoarele sale modele.
Decizia Hyundai este susținută de studiile de piață și de feedback-ul primit de la utilizatori, care au arătat o preferință clară pentru controlul fizic al anumitor funcții esențiale. Ha Hak-soo, vicepreședintele Hyundai Design North America, a explicat că în situații de urgență, șoferii sunt deseori incomodați de controlul prin intermediul ecranelor tactile, lucru care poate afecta siguranța la volan.
Mai mult, această tendință de reîntoarcere la butoanele fizice este influențată de o reglementare a Euro NCAP, care intenționează să impună utilizarea acestor butoane pentru anumite funcții începând cu 2026, în vederea îmbunătățirii siguranței auto. Astfel, pentru a obține calificative de cinci stele în materie de siguranță, constructorii auto vor trebui să implementeze atât butoane fizice, cât și ecrane tactile în automobilele lor.
Chiar dacă Hyundai va adăuga butoane fizice, nu va renunța complet la ecranele tactile. Compania dezvoltă o nouă generație de ecrane care să acopere întregul parbriz până în 2027, vizând controlul acestor funcții prin comenzi vocale. Astfel, Hyundai intenționează să echilibreze experiența utilizatorilor, combinând confortul butoanelor fizice cu interfețele moderne de tip touchscreen și control vocal pentru o experiență de șofat mai sigură și mai practică.
Sursa: insideevs.com