Într-o lume în care tehnologia evoluează cu rapiditate, China își îndreaptă atenția și resursele către dezvoltarea tehnologiilor de conducere autonomă, cu obiectivul de a deveni un jucător principal pe scena globală. Recent, media de stat din China a dezvăluit că țara își propune să stabilească standarde pentru funcțiile de conducere asistată și autonomă până în 2025, încurajând în același timp companiile din lanțul de aprovizionare cu vehicule inteligente să formeze grupuri dedicate inovației și diseminării tehnologice.
China își propune să fie un lider global în sectorul vehiculelor inteligent conectate (ICV), care este încă într-o fază incipientă de dezvoltare. Acest lucru se reflectă în dorința de a stabili standarde pentru vehiculele autonome și de a încuraja companiile să formeze „consorții de inovație” pentru a învăța unul de la celălalt și a realiza progrese tehnologice.
Nivele de Autonomie în Conducere
Există diferite niveluri de autonomie în ceea ce privește conducerea vehiculelor, de la Nivelul 1, care este cel mai puțin automatizat, până la Nivelul 5, care reprezintă autonomie totală. Datele oficiale arată că în prima jumătate a anului 2023, peste 42% dintre noile autoturisme din China au atins Nivelul 2 de autonomie. Acest nivel permite vehiculului să execute anumite funcții de conducere, dar necesită ca șoferul să fie pregătit să preia controlul în orice moment.
Progresul către Nivelul 3 de Autonomie
China face pași importanți către Nivelul 3 de autonomie, unde un vehicul poate conduce singur în anumite condiții. Un exemplu notabil în acest sens este Baidu’s Apollo Go, care a primit licență pentru a opera un serviciu comercial de vehicule autonome în anumite zone din orașul Shenzhen în iunie. Acesta a devenit al patrulea oraș din China care oferă un astfel de serviciu, alăturându-se Wuhan, Chongqing și capitala Beijing.
Cu toate acestea, drumul către inovație nu este lipsit de obstacole. Dezvoltatorii chinezi, inclusiv Baidu, se confruntă cu provocări semnificative, cum ar fi restricțiile de export impuse de SUA în domeniul tehnologiei și concurența acerbă din partea rivalilor occidentali, precum Tesla. În plus, există și bariere geopolitice care trebuie depășite pentru a atinge obiectivele stabilite.
[SURSA]