Instagram dezvăluie modul în care algoritmul său decide ce veți vedea pe platformă

Instagram

Șeful Instagram, Adam Mosseri, a decis să facă lumină asupra modului în care funcționează algoritmul Instagram, pentru a risipi orice zvonuri care ascunde în mod deliberat unele postări. Într-o postare pe blog încearcă să dea un răspuns de înțeles la o întrebare complexă. De la ceea ce este „ algoritmul ” la modul în care sunt evaluate postările din feed, povești, explorări, role etc., răspunsul nu este simplu, deoarece nu există un singur algoritm care să decidă ce să vă arate.

Una dintre cele mai izbitoare dezvăluiri este presupunerea că majoritatea adepților dvs. nu vor vedea oricum postările dvs., deoarece „ majoritatea oamenilor văd mai puțin de jumătate din întregul lor feed ”.

Mosseri s-a referit la „semnele” pe care algoritmul le primește pentru a evalua ce vă va arăta și acestea sunt următoarele:

  • Informații despre postare. Există semne despre cât de populară este o postare bazată pe aprecieri și informații mai ascunse, cum ar fi când a fost postată, cât durează dacă este un videoclip și în ce locație.
  • Informații despre persoana care a postat-o. Acest lucru ne ajută să vă înțelegem interesul față de această persoană și include semne precum de câte ori au interacționat alții cu persoana respectivă în ultimele săptămâni.
  • Activitatea ta. Acest lucru ne ajută să vă înțelegem interesele și include semne precum câte postări v-au plăcut.
  • Povestea interacțiunii tale cu cineva. Acest lucru ne dă o idee despre cât de interesat vă este să vedeți postări de la o anumită persoană în general. Un exemplu este dacă comentați sau nu la postările celuilalt.

Folosind aceste semne, algoritmul va face o estimare a probabilității de a interacționa cu o postare, prin like sau comentariu. Cu cât sunt mai mari șansele de a interacționa, cu atât este mai probabil să vedeți această postare ridicată în feed.

Mosseri s-a referit și la problema shadowbanning, tăcerea ascunsă a utilizatorilor pentru care Instagram este acuzat de ani de zile.

Oamenii ne acuză deseori de interzicerea anumitor postari. Este un termen larg pe care îl folosesc pentru a descrie numeroasele lor experiențe pe Instagram. Recunoaștem că nu întotdeauna facem suficient pentru a explica de ce nu aratam un anumit conținut, ce este recomandat și ce nu și cum funcționează Instagram în general. Drept urmare, oamenii ajung la propriile concluzii despre motivul pentru care s-a întâmplat ceva, iar aceste concluzii pot face oamenii să se simtă confuzi sau victimizați. Aceasta nu este intenția noastră și lucrăm din greu pentru a ne îmbunătăți. De asemenea, gestionăm milioane de rapoarte în fiecare zi, ceea ce înseamnă că a greși, chiar și într-un procent mic din aceste rapoarte, afectează mii de oameni.

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...