Intel a dezvoltat o tehnologie de upscaling numită XeSS, care a fost comparată cu cele două tehnologii concurente, FSR de la AMD și DLSS de la Nvidia. Testele au arătat că XeSS oferă o calitate superioară a imaginii în comparație cu FSR și se apropie de performanțele oferite de DLSS.
Patch-ul Cyberpunk 2077
Recent, CD Projekt RED a lansat un patch pentru Cyberpunk 2077, care a adus cu sine noutăți interesante. Printre acestea, se numără Path Tracing, o tehnologie de ray tracing îmbunătățită, care face jocul să fie și mai spectaculos. În plus, patch-ul a adăugat suport pentru XeSS, tehnologia de upscaling de la Intel, ceea ce înseamnă că jocul se poate folosi de cele trei tehnologii concurente: XeSS, DLSS și FSR.
Performanțe similare, dar calitatea imaginii diferită
Testele realizate de canalul YouTube MxBenchmarkPC au arătat că cele trei tehnologii au performanțe similare, cu o ușoară întârziere de 2-3 FPS pentru XeSS. În general, se pot obține peste 60 FPS în 1440p și configurarea grafică Ultra cu Path Tracing.
Cu toate acestea, există diferențe semnificative între cele trei tehnologii, în special în ceea ce privește calitatea imaginii. Din păcate pentru AMD, FSR are probleme în acest sens, în timp ce DLSS și XeSS au performanțe similare. FSR prezintă artefacte urâte și contururi mai brute, în timp ce XeSS oferă o imagine mai clară și mai detaliată.
Deși este o tehnologie relativ nouă, XeSS de la Intel se dovedește deja foarte promițătoare în ceea ce privește calitatea imaginii. Sperăm că va fi compatibilă cu mai multe jocuri în viitor. În orice caz, competiția între cele trei tehnologii promite să ofere jucătorilor o experiență grafică și mai impresionantă.
Cu aceste informații, este clar că Intel a făcut pași importanți către îmbunătățirea performanțelor și calității imaginii în jocuri. Cu toate acestea, va trebui să așteptăm și să vedem cum se va dezvolta această tehnologie și cât de bine va fi primită de comunitatea de jucători.