Neeva: doi foști angajați Google lansează un motor de căutare la 4,95 USD / lună

Neeva

Neeva este o nouă alternativă la Google, de data aceasta orchestrată de doi foști angajați ai firmei. La fel ca Brave, motorul de căutare oferă plata unui abonament în schimbul confidențialității datelor sale personale.

Când știm că Google absoarbe 90% din căutările pe Internet, pare inutil să încercăm să concurăm cu jonglerul. Cu toate acestea, de ceva timp, au apărut câteva alternative. Cele mai cunoscute, precum DuckDuckGo sau Qwant , susțin , de asemenea, același argument: cel al confidențialității. În timp ce Google a împins blocarea cookie-urilor terțe pe Chrome până în 2023, alții oferă deja o soluție viabilă.

Chiar și în cadrul companiei Mountain View, vocile par să se ridice împotriva practicilor gigantului. Acesta este în special cazul lui Sridhar Ramaswamy și Vivek Raghunathan, respectiv fost vicepreședinte senior și vicepreședinte la Google. Împreună, au creat Neeva, un motor de căutare care respectă mai mult intimitatea utilizatorilor săi . Au fost însoțiți de Margo Georgiadis, fostul președinte al Google America, și Bill Coughran, fostul vicepreședinte al Căutării Google.

UN ABONAMENT ÎN SCHIMBUL CONFIDENȚIALITĂȚII

Așa cum v-ați putea aștepta, acest avantaj de dimensiune are un preț. 4,95 USD / lună pentru a fi precis. La fel ca Brave, care și-a lansat propriul motor de căutare fără urmărire, Neeva se oferă, așadar, să plătească un abonament pentru a nu mai trebui să vă faceți griji cu privire la cookie-urile prea greoaie. La aceasta se adaugă absența totală a publicității, înlocuită de „sugestii ale experților” bazate pe activitatea utilizatorilor. În plus, compania se angajează să nu împărtășească date cu alte companii .

De asemenea, este posibil să-și personalizeze parametrii în funcție de site-uri, precum și să vă conectați la diferiții săi pentru a efectua cercetări prin Slack, Office, Dropbox, Github sau chiar … Google . Potrivit managerilor săi, Neeva permite un nivel ridicat de personalizare în cercetarea sa, scăpând de reclamele invazive. Cu toate acestea, Sridhar Ramaswamy rămâne lucid cu privire la șansele sale împotriva Google, subliniind într-un interviu că algoritmul său nu este încă la nivelul celui al firmei Mountain View .

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...