Noile reglementări ale UE privind bateriile creează mari probleme pentru producătorii și giganții din domeniul tehnologiei

Noile reglementări ale UE privind bateriile creează mari probleme pentru producătorii și giganții din domeniul tehnologiei

Uniunea Europeană a făcut un pas important în tranziția sa către domeniul energetic și și-a sporit competitivitatea în acest sector, odată cu acordul asupra unui nou set de reglementări care urmăresc să facă bateriile din blocul comunitar mai durabile și mai reutilizabile. Noile norme, care așteaptă încă aprobarea finală a Parlamentului și a Consiliului, se vor aplica tuturor tipurilor de baterii vândute în UE, inclusiv bateriilor portabile utilizate în dispozitive electronice, bateriilor industriale, bateriilor SLI utilizate în sectorul auto și bateriilor utilizate în vehicule cu două roți și în vehicule electrice.

Ciclul de viață al bateriilor

Reglementările vor viza întregul ciclu de viață al bateriilor, de la extragerea materialelor și producția industrială până la etapa de reciclare. În acest sens, societățile care vând baterii pe piața UE trebuie să pună în aplicare o „politică de diligență” pentru a aborda riscurile sociale și de mediu legate de aprovizionarea, prelucrarea și comercializarea materiilor prime. De asemenea, acestea vor trebui să utilizeze un anumit procent de materiale reciclate: 16% cobalt, 85% plumb, 6% litiu și 6% nichel. În plus, UE a stabilit obiective ambițioase de reciclare pentru a asigura un flux constant de materiale reciclate.

Industria electronică de consum și industria automobilelor

Noile norme prezintă o serie de provocări pentru producători, în special în industriile electronice de consum și auto. De exemplu, bateriile portabile din dispozitivele electronice trebuie să fie proiectate astfel încât să permită consumatorilor să le poată scoate și înlocui cu ușurință, ceea ce amenință practicile actuale ale marilor mărci de electronice de consum, precum Apple și Samsung. Marea majoritate a telefoanelor inteligente și a laptopurilor aflate în prezent pe piață sunt dotate cu baterii care nu pot fi scoase. Noile norme privind bateriile și legislația UE privind „dreptul la reparație” înseamnă că producătorii vor avea mai puține profituri de pe urma serviciilor de întreținere și că este posibil ca producătorii să fie nevoiți să regândească designul general al produselor lor.

Dacă regulamentul privind bateriile va fi aprobat, acesta va stabili un standard ecologic ridicat pentru piața europeană a bateriilor în anii următori. Producătorii mondiali de automobile și producătorii de baterii vor trebui să înceapă să se pregătească pentru noile cerințe prin revizuirea atentă a lanțurilor lor de aprovizionare, reevaluarea operațiunilor lor și trecerea la parteneriate strategice cu companiile de reciclare.

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.
Share to...