NVIDIA DLSS 3.5: Revoluția În Upscaling și Ray Tracing

NVIDIA DLSS 3.5

NVIDIA, liderul în tehnologia grafică, a anunțat recent lansarea DLSS 3.5, o nouă tehnologie de upscaling care promite să redefinească modul în care jocurile sunt redate pe ecranele noastre. Dar ce înseamnă asta pentru gamerii obișnuiți și pentru industria jocurilor în ansamblu? Haideți să descoperim împreună.

O privire asupra evoluției DLSS

DLSS (Deep Learning Super Sampling) este un algoritm bazat pe inteligența artificială dezvoltat de NVIDIA pentru a îmbunătăți calitatea imaginilor în jocuri fără a sacrifica performanța. De la lansarea sa inițială în martie 2020, DLSS a trecut prin patru lansări semnificative, fiecare aducând îmbunătățiri considerabile. Cu toate acestea, DLSS 3.5 se anunță a fi cel mai revoluționar dintre toate.

DLSS 3.5 și Ray (Tracing) Reconstruction

Principalul focus al DLSS 3.5 este Ray (Tracing) Reconstruction (RR). Această caracteristică promite o experiență vizuală mult îmbunătățită în comparație cu tehnicile tradiționale de denoising. NVIDIA susține că Ray Reconstruction a fost antrenat pe de cinci ori mai multe date decât versiunea anterioară, DLSS3. Acest lucru îi permite să recunoască o varietate de efecte ray-traced, să distingă între pixeli buni și răi și să păstreze datele de înaltă frecvență pentru upscaling.

Problemele tehnicilor tradiționale de denoising

Metodele tradiționale de denoising pot elimina date esențiale necesare pentru upscaling, ceea ce duce la pierderea datelor de culoare și la efecte de iluminare inexacte. Acestea pot contribui, de asemenea, la o iluminare globală subpară și la reflecții de calitate inferioară. Cu Ray Reconstruction, aceste probleme sunt eliminate, făcând din DLSS 3.5 o actualizare esențială pentru orice entuziast al jocurilor.

Ce urmează pentru DLSS 3.5?

NVIDIA a confirmat că DLSS 3.5 va fi lansat în această toamnă și va fi prezent în titluri populare precum Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Portal with RTX și Alan Wake 2. De asemenea, va fi disponibil pe platforma NVIDIA Omniverse, Chaos Vantage și D5 Renderer.

Marian Ciobanu, redactor-şef la Geeki.ro, pasionat de tehnologie, maşini, divertisment, ştiinţă şi jocuri video. A fost fondator și redactor-șef la BetIT (2014-2018), iar din 2019 conduce Geeki.ro, un portal de știri IT&C și articole despre Hi-Tech și gaming.

Lasă un comentariu

Share to...