Mașinile electrice se confruntă cu problema reducerii autonomiei în timpul iernii, iar un studiu exhaustiv realizat de Recurrent arată că unele modele, precum cele produse de Tesla, Audi și Nissan, se descurcă remarcabil chiar și în condiții meteorologice reci.
Când temperatura scade, toate mașinile își pierd eficiența, iar șoferii de mașini electrice sunt preocupați de faptul că această scădere în eficiență se traduce direct printr-o autonomie mai mică. Cu toate acestea, o analiză amănunțită realizată de Recurrent, un ghid de date despre starea bateriei, arată că îngrijorările acestora pot fi, într-un fel, exagerate. Anumite modele de la producători precum Tesla, Audi și Nissan au demonstrat că pot ține piept condițiilor meteorologice reci, înregistrând o pierdere minimă de autonomie.
Studiul Recurrent din sezonul rece 2022-2023, care a analizat peste 10.000 de mașini electrice, a relevat că unele modele de la Tesla, Audi și Nissan au obținut performanțe superioare față de altele. Aceste mașini au reușit să mențină aproximativ 70% din autonomia normală în sezonul rece. Acest rezultat este semnificativ, deoarece arată că toate mașinile electrice nu sunt afectate în mod egal de temperaturile scăzute.
Potrivit raportului, pierderea de autonomie în condiții reci are la bază factori științifici. Temperaturile joase împiedică bateria să elibereze eficient energia stocată. Cu toate acestea, inovații precum pompele de căldură, care reutilizează căldura produsă de baterii și motoare, au schimbat regulile jocului în reducerea acestei pierderi.
Modelul E-Tron (Q8 E-Tron) de la Audi exemplifică importanța unui management termic eficient, înregistrând o scădere a autonomiei de doar 16% în timpul iernii. E-Tron utilizează un sistem avansat de pompă de căldură pentru a recupera până la 3 kilowați de electricitate din căldura reziduală. Similar, Nissan Leaf din 2019 înregistrează o îmbunătățire semnificativă față de modelele anterioare, datorită sistemelor termice mai sofisticate.
Modelele Model 3, Model Y și Model X ale Tesla, cu tehnologia lor de pompă de căldură introdusă în 2021, demonstrează o eficiență termică remarcabilă, înregistrând o pierdere medie de 24% a autonomiei în condiții de iarnă. Aceste constatări arată că, în doar câțiva ani, pierderea de autonomie în condiții reci poate fi redusă la minimum, evidențiind progresele rapide în tehnologia mașinilor electrice.
Sursa: recurrentauto.com