Restricțiile impuse de SUA asupra Huawei determină retragerea companiei de pe piața europeană

În timp ce SUA persistă cu interdicția asupra Huawei, compania chineză se retrage treptat de pe piața europeană

Interdicția SUA asupra Huawei a fost un șoc uriaș pentru gigantul chinez din domeniul tehnologiei și a schimbat profund cursul companiei. În decurs de câteva luni, Huawei a trecut de la a fi unul dintre cele mai în vogă nume din lumea telefoanelor mobile la a fi nevoită să o ia aproape de la zero în mai multe domenii. Interzicerea accesului la tehnologiile americane a tăiat Huawei de la accesul la o mulțime de tehnologii cruciale, nu doar pentru dezvoltarea de noi produse, ci și pentru a deveni atractivă pentru consumatorii occidentali. Ca urmare, Huawei a trebuit să facă unele schimbări majore în planurile sale de afaceri.

Statele Unite au avut probleme cu Huawei și în alte industrii, cum ar fi telecomunicațiile. De fapt, multe țări au împărtășit aceleași temeri cu privire la Huawei care au fost stârnite de SUA și au decis să nu permită Huawei să participe la crearea rețelei lor 5G.

Deși este discutabil, ceva pare să se fi schimbat în ultimele luni. Dorința inițială și entuziasmul inițial pentru răscumpărarea Huawei – care a determinat compania să investească în propriul ecosistem independent, similar cu cel al Google, pentru a nu fi lăsată pe dinafară – se transformă acum într-o acceptare mai blândă a faptului că obiectivul principal al Huawei ar trebui să se concentreze acum doar pe supraviețuirea pe piața chineză.

Ca urmare, Huawei se retrage de pe piața europeană pentru a se concentra pe conservarea companiei, după cum a confirmat fondatorul Ren Zhengfei. Potrivit raportului, se pare că Huawei și-a dat seama că, în situația actuală, nu există prea mult spațiu pentru a continua să se extindă așa cum se află aceasta în stadiul actual.

Acest lucru poate fi observat în rolul tot mai mic pe care îl joacă directorii occidentali ai Huawei în deciziile companiei. În schimb, Huawei caută să se focuseze pe piața asiatică și să maximizeze eforturile în această direcție. Nu se știe dacă tendința poate fi inversată, dar, deocamdată, o slăbire a dominației pe teritoriul european pare inevitabilă.

Marian prezintă un interes ridicat față de marketingul digital. Acesta consideră că internetul e un mediu minunat care oferă oportunități nelimitate utilizatorilor de a se dezvolta și de a-și exprima creativitatea. Cu o experiență vastă în copywriting, Marian a redactat articole pentru revista online de ştiri şi informaţii tehnologice BetIT, în perioada 2016-2018. Apoi, din 2019, Marian a preluat rolul de Redactor-șef adjunct și SEO Specialist în cadrul portalului de ştiri şi informaţii IT&C intitulat GEEKI. Pe lângă capabilitățile sale de gândire critică, fiind capabil să facă diferența între corelație și cauzalitate în domeniul SEO, acestuia îi place, de altfel, să scrie articole despre diverse subiecte ce țin de tehnologie, știință și divertisment.

Lasă un comentariu

Share to...