Apple intenționează să lanseze anul acesta un program care va permite utilizatorilor să-și repare dispozitivele fără a le duce la service. De asemenea, Samsung se pregătește să ofere un program similar pentru dispozitivele Galaxy cu suportul iFixit.
Detaliile programului rămân neclare. Cu toate acestea, în cadrul programului, se precizează că piesele originale și instrumentele de reparare ale dispozitivelor vor fi livrate utilizatorilor, precum și un ghid de reparații pas cu pas. Geamul panoului din spate, porturile de încărcare și materialele de asamblare a ecranului se numără printre piesele care urmează să fie livrate utilizatorilor în program.
Programul este de așteptat să acopere seria Galaxy S20 și S21 și tableta Tab S7 Plus în primul rând . Modelele noi precum S22 Ultra nu sunt de așteptat să fie în program deocamdata. Deși se afirmă că mai multe dispozitive vor fi incluse în program pe termen lung, se numără și printre informațiile date că utilizatorii pot trimite piesele stricate către Samsung pentru reciclare.
Samsung descrie opțiunea de reparație la domiciliu ca o mișcare bazată atât pe confort, cât și pe durabilitate. Utilizatorii au șansa de a-și repara dispozitivele Samsung Galaxy cu mijloace proprii, fără a le transforma în deșeuri electronice. Se mai poate spune că aceasta poate fi considerată ca o reacție la regulamentul și apărarea „Dreptului la reparație”.